Canva’nın, fotoğraf ve tasarım araçları alanındaki Affinity ürünlerinin arkasındaki şirket olan Serif’i satın aldı. Bu durum pazarda ve abonelik fiyatlandırma modelinde Adobe’nin hakimiyetine meydan okuyacak önemli bir adım oldu. Bu satın almanın neleri etkileyebileceğine dair detaylar ortaya çıktı.
Canva Affinity’yi satın aldı
Canva’nın kurucularından Cliff Obrecht, Canva’nın odağının tasarım eğitimi almayan kişilerin yüzde 99’u olduğunu vurguluyor. Canva, YouTube bannerlarından broşürlere ve web sitelerine kadar her türlü projeyi tasarlamak için yapay zeka araçları kullanıyor. Ancak web tabanlı bir tasarım aracı olarak hizmet veren Canva’nın masaüstü bir versiyonu veya ek bir aracı bulunmuyor.
Canva’nın Serif’i satın almasıyla birlikte Affinity de Canva’ya entegre hale gelecek. Bu sayede şirketin hem web tabanlı tekliflerinden hem de bağımsız uygulamalarından faydalanabilecek. Bu entegrasyon ile Canva pro plana sahip kullanıcıları için tam özellikli araçlara sahip olacak. Affinity kullanıcıları da muhtemelen web tabanlı yapay zeka destekli araçlarla tanışacaklar.
Affinity’nin Affinity Photo, Affinity Designer ve Affinity Publisher gibi ürünleri Adobe’nin hakimiyetine meydan okuyan bir alternatif olarak görülüyor. Bunun yanında piyasayı domine eden abonelik sistemine karşın sürekli lisanslama vermesiyle de ciddi bir ilgi uyandırdı.
Abonelik sistemiyle çalışan Canva’nın Serif’i satın almasıyla ilgili kullanıcılar arasında endişeler bulunuyordu. Satın alım sonrası yapılan açıklamalarda, Affinity’nin fiyatlandırma yapısının değişmeyeceği belirtildi. Affinity’de bulunan “satın al ve sonsuza kadar kullan” modelinin devam edeceği açıklandı. Canva ve Affinity ekipleri, planlarını ve fiyatlandırma modelleri hakkında kullanıcılara verdikleri taahhütleri de içeren bir açıklama yayınladılar.
Bu gelişme, tasarım ve fotoğraf dünyasındaki kullanıcıları için heyecan verici. Özellikle de Adobe’nin hakimiyetine meydan okuyan güçlü bir alternatifin ortaya çıkmasıyla piyasada dengelerin değişebileceği konuşuluyor. Bu sürecin nasıl ilerleyeceği ve kullanıcıların bu değişime nasıl tepki vereceği ise merakla bekleniyor.