Dijital moda pazarı dikkatleri üzerine çekiyor

0
320 Okunma
dijital moda

Dijital moda artık gelişmekte olan bir endüstriye dönüştü. Gerçek hayatta alınabilecek ve giyileceklerin yanı sıra artık insanlar sanal dünyada da modayı takip ediyor. Yapılan bir araştırma ile ortaya çıkan bilgilere göre dijital moda satın alanlar, sadece kripto hayranları ve sanal oyunculardan oluşmuyor.

Gardıropların yarısı 5 yıl içinde dijitalleşecek

dijital moda

Teknolojinin gelişmesi ve dijital dünyanın kullanımın yaygınlaşması ile dijital moda kavramı hayatımıza girdi. Bu moda akımı sanal kimliklerimizin şekillenmesinde büyük rol oynuyor. Artık markalar gerçek alımların yanı sıra dijital ürünlerini pazarlama konusunda da kararlı. Dijital olarak bir kıyafetin satılması potansiyel bir gelir akışı. Üstelik bu satışlar sadece kripto para tutkunu kadınları içermiyor. Bu da demek oluyor ki dijital moda tarafında gelişmekte olan bir tüketici grup var. Araştırmalara göre 5 yıl içerisinde gardıropların yarısının dijital olacak. Gerçekleşen en erken ve etkili dijital moda koleksiyonu Carlings 2018 yılında gerçekleşti. Üstelik bu koleksiyon 2019 yılında Cannes Lions’da en yüksek ödülü kazandı.

Dijital modaya olan ilgi anket ile doğrulandı

Sekiz farklı ülkede gerçekleşen bir anket verileri bu konuda büyük ilginin olduğunu doğruladı. ABD, İngiltere, Almanya, Kore, Meksika, Suudi Arabistan, BAE ve Mısır’da gerçekleşen ankete; Y kuşağı Gen Z ve Gen X olmak üzere erkek-kadın birçok kişi katılım sağladı. Ankete katılan kişilerin %82’si bir sanal ürün almıştı. Yapılan ankete göre sanal ürün alanların sadece %47’si kripto kullanıcı. Bunun sonucunda Dijital modayla ilgilenenlerin sadece kripto meraklılarından olmadığı ortaya çıktı.

The Dematerialized CEO’su Karinna Grant, bu yeni sektörlerin olumlu karşılanacağını şu sözleri ile ifade etti;

“Medya, moda, teknoloji, oyun, sanat ve kültür de dahil olmak üzere bir dizi sektörle ilgilenen insanlarla kasıtlı olarak anket yaptık ve kendilerini yeni trendleri reddetmeyen olarak belirledik”

Virtue’nun araştırma sonuçlarına göre ise; dijital moda satın almanın ilk ve en önemli nedeni sanal kimlik oluşturma isteği. İnsanların %70’i dijital bir kimlik oluşturarak kendisini ifade etmek istiyor. Ayrıca benzersiz bir ürüne sahip olmanın da mutluluk getirdiği vurgulanıyor.

Dijital moda sektörü ile ilgili siz neler düşünüyorsunuz? Daha önce dijital ortamda bir şey satın aldınız mı?

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz