Mark Zuckerberg‘in 2004 yılında 19 yaşında iken kurduğu sosyal ağ platformu Facebook köklü bir değişime doğru gidiyor.
2009 yılından beri her yıl kendine yeni hedefler koymayı seven Zuckerberg’in 2018’deki yeni hedefi Facebook’ta kişilerarası etkileşimi öne çıkarmak oldu. Önceki yıllarda Mandarin Çincesi öğrenmek, bir yıl boyunca her gün kravat takmak, evini kendi yaptığı yapay zekayla yönetmek gibi hedefleri olan Zuckerberg, girdiğimiz yeni yıl itibariyle Facebook platformundaki kişilerarası etkileşimi arttırmayı hedeflediğini açıkladı.
Kişilerin mutluluğu daha önemli olacak
Son yıllarda viral videolar, reklamlar, haberler ve canlı yayında intihar görüntüleriyle sıkça anılan Facebook, artık kişilerarası etkileşime ve kullanıcılarının mutluluğuna daha çok önem vereceklerini açıklıyor. Birkaç sene öncesine kadar kişilerin birbirlerinin duvarlarına yazılar yazmaları yada yorumlar üzerinden konuşmaları sistemini bu sene daha çok kucaklayacak gibi görünen platform, aynı zamanda bu algoritma değişiminin markalar için de yararlı olacağını söylüyor. Markaların bu yeni değişimle birlikte kendilerini takip eden kullanıcılar ile daha fazla etkileşime girebileceği belirtiliyor.
Zuckerberg, bu değişimle birlikte insanların platformda daha az zaman geçireceğinin farkında olduklarını açıklarken kullanıcıların kaliteli zaman geçirmelerinin öneminin artık daha fazla olduğunu da belirtti.
Yeni yıl itibariyle kullanıcıların anasayfalarında tanıdıklarından gelen ve etkileşim alan gönderileri ön plana çıkarmasını sağlayacak yeni algoritma değişikliği, Facebook‘un geçtiğimiz yıllardaki popülaritesini geri getirecek gibi görünüyor.