COVID-19’la mücadele döneminde sosyal mesafe çağrılarına uyan milyonlarca insanın tercihi online alışveriş oldu. Hızla artan online alışveriş taleebi teknolojik gelişmeleri beraberinde getiriyor. Teknoloji devi Google, arttırılmış gerçeklik teknolojisi sayesinde sanal makyaj testinin mümkün olduğu yeni bir platform başlatttı.
Teknoloji ve güzellik birleşiyor!
Sektördeki çeşitli devlerin hamlelerinin ardından Google, kullanıcılarına kozmetik markalarının temel makyaj ürünlerini deneme fırsatı sunacak. ModiFace ve Perfect Corp ile işbirliği içinde olan Google bu proje için L’Oréal, MAC Cosmetics ve Charlotte Tilbury gibi markalardan farklı ruj ve göz farı tonlarını ve dokularını test etme şansı sunan sanal makyaj testlerini deniyor.
Deneme fırsatının yanı sıra ürün önerileri de alabilirsiniz. Örneğin Google Alışveriş’e göz atarak, moda ve güzellik gibi çeşitli alanlardaki meraklılardan ve uzmanlardan ipuçları ve öneriler bulabilirsiniz.
Bazı markalar bu dönüşümü salgın krizinden çok önce önceden tahmin ederken, diğerleri artık bu yenilikçi hizmeti kullanıcılarına sunma hızını artırıyor. Bu ilk araçlar, önümüzdeki yıllarda, hatta belki de aylarda, çevrimiçi kozmetik alışverişine adanmış hizmetlerin tamamen elden geçirilmesine hızla yol açacaktır.