Intel XeSS teknolojisini geliştiriyor

0
142 Okunma

Intel, ekran kartı teknolojilerindeki rekabeti kızıştıracak önemli bir adım atmaya hazırlanıyor. Şirketin XeSS görüntü iyileştirme teknolojisine “Multi-Frame Generation” yani Çoklu Kare Üretimi özelliğini entegre etmeyi planladığına dair güçlü işaretler ortaya çıktı. Bu yenilik, doğrudan Nvidia’nın DLSS 4.0 teknolojisine rakip olmayı hedefliyor ve Intel’in grafik işlemci pazarındaki iddiasını güçlendirme amacını yansıtıyor.

Intel, DLSS 4.0 rakibi teknoloji ile geliyor

Ortaya çıkan son sızıntılar, Intel Arc grafik sürücülerinin kodları içinde MFG ibaresine yer verildiğini gösteriyor. Bu da Intel’in, DLSS 4’teki gibi birden fazla kare üreten, ileri düzey bir yapay zeka destekli sistem üzerinde çalıştığını ortaya koyuyor. Ayrıca bu yeni özellik için bir kullanıcı arayüzünün de geliştirildiği anlaşılıyor.

Ancak MFG’nin hangi modlarda çalışacağı veya hangi performans seviyelerine hitap edeceği konusunda henüz net bilgiler mevcut değil. Nvidia, mevcut DLSS 4.0 sisteminde 2x, 3x ve 4x kare üretim modları sunarken, Intel’in bu düzeye ulaşıp ulaşamayacağı henüz belirsizliğini koruyor.

Xiaomi 17 serisi Apple’dan esinlenmiş olabilir

Geçmişte XeSS 2 teknolojisi kapsamında çeşitli denemelerde bulunan Intel, kare enterpolasyonu gibi daha istikrarlı yöntemlere yönelmişti. Bu nedenle MFG desteğinin tamamen uygulanıp uygulanmayacağı hâlâ kesinleşmiş değil. Yine de bu gelişme, AMD’nin yapay zekâ destekli FSR 4 çözümünün de devrede olduğu düşünüldüğünde, ekran kartı pazarında daha yoğun bir rekabetin sinyalini veriyor.

Eğer Intel, bu teknolojiyi başarılı biçimde hayata geçirebilirse, oyuncular açısından daha geniş bir seçenek yelpazesi ve gelişmiş performans olanakları gündeme gelecek. Bu durum, tüketicilerin yalnızca Nvidia ya da AMD’ye bağlı kalmadan farklı alternatiflere yönelmesini sağlayabilir.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz