Türkiye’de sosyal medya kullananların sayısı 48 milyona yaklaştı. Günde ortalama 6 saat 46 dakikamızı internette harcıyoruz. Facebook, Twitter, Instagram gibi sosyal medya platformlarının kullanımı gitgide yaygınlaşıyor. Türkiye nüfusu her geçen gün artarken, dijital pazar da bir o kadar hızla artmaya devam ediyor. İnternet kullanımına ilişkin trendleri inceleyen Red and Grey Media Kurucu Ortağı Furkan Reis, Türkiye’de internet kullanımına dair önemli veriler paylaştı.
Türkiye dijital dünyayı özellikle sosyal mecralar üzerinden deneyimliyor diyen Furkan Reis, “dijitalleşme ya da dijital dönüşüm dediğimiz zaman içerisinde sanayi 4.0, siber güvenlik, big data ve buna bağlı data mining, IoT gibi kavramlar da girdiğini belitti.
Türkiye’nin Dijital Karnesi
Türkiye’nin nüfusu 80 Milyona yaklaştı.Bu durum bizi tüm web ve mobil platformlar açısından değerli bir pazar haline getiriyor. Sosyal medya kullanıcılarına gelince bu sayı da 48 milyon ve sosyal medya kullanıcılarının neredeyse %88’i cep telefonundan sosyal medyaya giriyor.
80 milyon nüfusun yüzde 26’sı kırsal nüfus. Yani yaklaşık 60 milyon kişi şehirlerde yaşıyor. İnternet kullanma nüfusumuz ise 48 milyon. Şehirde yaşayan nüfustan 0-12 ve 70+ nüfusu çıkartınca neredeyse İnternet kullanımımız yüzde 100.
İnternet kullanımı 2016’da 2 milyon büyümüş. Hala iyi bir hızla büyüyor diyebiliriz. Sosyal medya kullanıcısı ise 2016’da %14 büyümüş. Yani 48 milyon olan sayı bir önceki yıl 42 milyondu. Hala ciddi bir hızda büyüyor. Bu arada aktif mobil sosyal medya kullanıcısı da 6 milyon büyümüş.
İnternet’te geçirdiğimiz ortalama vakit 6 saat 46 dk
İnternette geçirdiğimiz günlük ortalama zaman 6 saat 46 dk. Ancak sosyal medyada geçirdiğimiz ortalama zamana bakınca bu süreyi artıran faktörün iş hayatı olmadığını anlıyoruz. Sosyal medyada geçirdiğimiz ortalama süre 3 saat. “Şöyle bi’ bakayım” kitlesi ise günlük 3 saate tekabül ediyor.