İlişki uzmanı ve yazar John Gray’in “Erkekler Mars’tan Kadınlar Venüs’ten” kitabında anlattığı gibi kadınların ve erkeklerin hem ruhsal hem de fiziksel özellikleri tamamen birbirinden farklı. Hatta o kadar farklı ki yazara göre iki cins farklı gezegenlerden gelmiş bile olabilir. Durum böyle olunca bazen kadınların ve erkeklerin hayatı algılayış şekilleri, aldıkları kararlar ya da olaylara verdikleri tepkiler taban tabana zıt olabiliyor. Bu zıtlıklardan en önemlisi alışverişte karşımıza çıkıyor. Tabiki dünyadaki tüm kadın ve erkekleri genellemek hata olur ancak bir çoğunluktan söz edebiliriz. İki cinsin alışveriş arzusunu tetikleyen nedenler genellikle birbirinden farklı. Hatta kadınların alışveriş tutkusu çoğu zaman erkekler tarafından anlaşılamıyor.
Online alışveriş sitelerini bir araya toplayan Avantajix, kadınların alışveriş tutkusu için etkili olan sebepleri açıkladı. Şirket, kadın üyelerine bazı anket soruları yöneltti ve anketin sonucunda aslında çok da şaşırtıcı olmayan sonuçlar çıktı.
Kadınlar alışverişte en fazla harcamayı biten bir ilişkinin ya da ilişkide yaşanan sert bir tartışmanın ardından yapıyor. Bu ruh haliyle yapılan alışverişlerin ortalama değeri 210 TL. Ayrıca kadınlar indirim ya da kampanya döneminde de alışveriş arzularına dur diyemiyor. Bu şekilde bir harcamanın ortalama değeri ise 185 TL.
Tabiki maaşların yatması ya da kredi kartının hesap kesim tarihinin gelmesi de kadınların arzusunu tetikliyor.
Diğer nedenler ise şu şekilde sıralanıyor:
- Taksitlerin bitmesi
- Modaya uyma isteği
- İşyerinde kötü geçen bir gün
- Kadın kadına çıkılan alışverişler
Alışveriş çoğu kadın için bir terapi niteliğinde olabilir. Ancak burada sonradan yaşanabilecek pişmanlıkları öngörmek oldukça önemli. Yapılan alışverişlerin pişmanlığını yaşamamak için bazen kontrollü olmaya özen göstermekte fayda var.