PlayStation, canlı hizmet oyunları konusunda geri adım atmayı düşünmüyor. Şirketin ortak CEO’su Herman Hulst, Japonya’nın popüler medya kuruluşlarından Famitsu ile yaptığı bir röportajda, modeldeki bazı aksaklıklara rağmen bu alana olan inançlarının devam ettiğini belirtti. Hulst, teknolojik yenilikler ve oyun dünyasındaki değişen trendlerin etkisiyle iş modellerini güncellemek zorunda kaldıklarını, ancak oyuncuların kaliteli eğlence deneyimlerine duyduğu ilginin sabit kaldığını vurguladı.
PlayStation ve canlı hizmet oyunları
Hulst, PlayStation’un sadece hikaye odaklı tek oyunculu oyunlara değil, aynı zamanda canlı hizmet oyunlarına da yatırım yapmaya devam edeceğini söyledi. Oyun dünyasında yaşanan hızlı değişimlerin ve artan rekabetin etkisiyle iş modellerini daha sürdürülebilir hale getirme ihtiyacı hissettiklerini ifade eden Hulst, bu yaklaşımın PlayStation’un hem mevcut hem de gelecekteki oyuncu kitlesi için önemli olduğunu belirtti.
“Canlı hizmet oyunlarına olan ilgimizi sürdüreceğiz. Oyuncularımızın istediği hikaye odaklı tek oyunculu oyunların yanında bu tür oyunlar da geliştirmeye devam edeceğiz,” dedi.
Hulst, canlı hizmet oyunlarına olan ilgilerini devam ettirme nedenlerinden biri olarak Helldivers 2’nin başarısını gösterdi. Arrowhead Game Studios tarafından geliştirilen bu işbirlikçi oyun, sürekli içerik güncellemeleri sayesinde modern çağın gerekliliklerini karşılayan başarılı bir canlı hizmet oyunu örneği oldu. Hulst, Sony ve PlayStation’un bu modelden çok şey öğrendiğini ve gelecekte de bu tür projelere odaklanmaya devam edeceklerini belirtti.
“Helldivers 2, sürekli içerik sağlama yaklaşımıyla birçok oyuncuyu kendine çekti ve canlı hizmet oyunlarının potansiyelini destekleyen sonuçlar elde etti,” dedi. Bu tür projelerin hem oyunculara değer kattığını hem de Sony Interactive Entertainment’ın (SIE) canlı hizmet oyunları geliştirme kapasitesini artırdığını vurguladı.
PlayStation’un bu yaklaşımı, hem hikaye odaklı tek oyunculu oyun severleri hem de sürekli güncellemelerle zenginleşen dinamik oyun deneyimlerini tercih edenleri memnun etmeyi hedefliyor. Canlı hizmet oyunları, oyuncuların topluluk oluşturmasına ve oyuna daha uzun süre bağlı kalmasına olanak tanıyor.
PlayStation canlı hizmet odaklanırsa sizce gelirleri de doğru orantıda artar mı? Siz değerli okuyucularımızın düşüncelerini yorumlar kısmında bizimle paylaşmanızı bekliyoruz.