Snapchat, son yıllarda yavaş yavaş rakiplerine karşı zeminini kaybediyor. Sosyal medya platformu, kullanıcılar kadar yaratıcılar için de rekabet etmeyi hedefliyor. Şu anda daha cazip bir teklif sunarak daha fazla içerik oluşturucuyu bünyesine katmak için yeni bir yola girişiyor. Yeni bir rapor, Snapchat’in artık gelir paylaşım programını genişlettiğini iddia ediyor. Bunun nedeni, daha fazla içerik oluşturucuya ulaşmaktır. Ayrıca, içerik oluşturucuların daha kolay keşfedilmesine yardımcı olacak daha fazla halka açık özellik ekliyor.
Snapchat, platformda gelir elde etme gereksinimini açıklıyor
Geçen yıl, Snapchat yeni bir videonun ortasında gösterilen reklamları tanıttı. Bu, yaratıcıların platformda para kazanmasına yardımcı olmak içindi. Ancak içerik oluşturucular, Snapchat’te gelir elde etmeye hak kazanmak için belirli kriterlere ihtiyaç duyar. Hak kazanmak için, içerik oluşturucunun en az 50.000 takipçiye, 25 milyon aylık görüntülemeye ve ayda en az 10 gönderiye sahip olması gerekir.
Öte yandan, kimin gelir paylaşımına hak kazandığını belirleme gücü hala şirkete aittir. Ancak bu ölçümler, içerik oluşturuculara hak kazanmak için ne yapmaları gerektiğine dair daha net bir fikir verir. Snapchat’te para kazanmanın tek yolu reklam geliri olmasa da içerik oluşturucular bu yöntemin daha iyi ve çok daha şeffaf olduğunu düşünüyor. İçerik oluşturucuların platformda para kazanabilmelerinin bir başka yolu da müzik odaklı içerik oluşturucu fonudur. İçerik oluşturucu fonu, aslında içerik oluşturuculara popüler öne çıkan içerikler için ödeme yapar.
Snapchat’teki hesabınız gerekli ilgiyi görmüyorsa veya büyümüyorsa şirket, hesabınızın ve izlenmelerinizin büyümesine yardımcı olacak yeni bir özellik getirdi. Herkese açık profiller ve hikayelerle, içerik oluşturucular artık aynı hesaptan özel “arkadaş” içeriğini ve herkese açık görüntülenebilir içeriği paylaşabilir. Tüm kullanıcılar, hesap performanslarını izlemek için analizleri ve diğer ölçümleri de görüntüleyebilir.
Snapchat, yaratıcıların gelir elde etmesi ve başarılı olması için yolları araştırıyor
Dikkate değer bir başka değişiklik de kullanıcıların artık hikayeleri kaydedebilmesi. Ayrıca herkese açık profillerinde belirli içerikler yayınlayabilirler. Snap’e göre bu, kullanıcılara daha üretken yaratıcılar olmaları için bir yol sağlayacak. Bu, henüz Snap Yıldızı olmaya uygun olmayan kullanıcılar için de geçerlidir. Ancak, bu yeni özelliklerin çoğu 18 yaş ve üstü kullanıcılar tarafından kullanılabilir.
Bu yeni özellikler, Snap’in herkese açık içerik ile arkadaş içeriği arasındaki çizgiyi daraltmasına olanak tanıyacak. Bir süredir Snap, gerçek arkadaşlar için ana mesajlaşma platformu olmakla övünüyor. Ayrıca, kaybolan mesajların diğer rakiplerin aksine sosyal baskıyı azalttığını söyledi. Ancak bunlar, içerik oluşturucuların gelir elde etmesini engelleyen sınırlamalar gibi görünüyor. Bu nedenle Snap, her iki yolu da dengelemenin yollarını arıyor. Bu, içerik oluşturucuların gelir elde ederken Snap’te başarılı olmalarını sağlayacaktır.