TikTok ve Instagram, her iki platform da kısa dikey videolara büyük yatırım yaptığı için rakip haline geldi.
Bununla birlikte, her iki platform da daha farklı olmak için çalışıyor. Instagram alışveriş deneyimleri sunmaktan uzaklaşmaya karar verirken, TikTok şimdi markalar için alışveriş özellikleri üzerinde çalışıyor.
TikTok artık kullanıcılarının ürünleri doğrudan uygulama üzerinden satın almalarına izin verecek.
TikTok, markaların doğrudan TikTok’ta satmasına izin veren bir uygulama içi ödeme özelliği başlattı. TikTok’ta alışveriş deneyimi sunan markaların profillerinde küçük bir çanta simgesi olacak. Orada, kullanıcılar resimler, videolar, açıklamalar ve fiyatlar içeren bir ürün kataloğunu keşfedebilirler. Kullanıcılar aynı sepete farklı mağazalardan ürünler de ekleyebilir. Hareket, giderek daha fazla insanın, özellikle de gençlerin, TikTok’u bir arama motoru olarak kullanması nedeniyle geliyor.
Ancak bu, TikTok’un alışveriş deneyimiyle başarılı olacağı anlamına gelmez. Çünkü Instagram da aynı şeyi yapmaya çalıştı, ancak sonuçlar iyi gitmedi. Instagram’daki alışveriş özellikleri 2018’de eklendi ve 2020’de uygulamada özel bir sekme haline geldi. Bu yılın başlarında Meta, Mağaza sekmesinin uygulamadan kaldırılacağını doğruladı.
Instagram, içerik uzmanları canlı yayınlarda ürünleri etiketlemesine olanak tanıyan Canlı Alışveriş özelliğini de kapattığını duyurdu. Yine de Meta, Instagram’da alışveriş özellikleri sunmaya devam edeceğini iddia ediyor.