Mesajlaşma platformu WhatsApp, yakaladığı popülerlik ile nerdeyse iletişimin tek adresi olmayı başardı. Tüm dünya da aktif olarak kullanılan platform; Facebook çatası altında yer alıyor. Facebook, mesajlaşma platformunu bir sanal vitrine dönüştürecek yeni adımlarını atıyor. Platform yakındaki alışverişin yeni merkezi haline gelebilir.
WhatsApp sanal vitrine dönüşüyor
Gelir alanını genişletmek isteyen Facebook; mesajlaşma platformunu dijital vitrin haline getirecek yeni denemeler yapıyor. Eğer planlar doğru işler ve bu şekilde giderse WhatsApp yakında online alışverişin yeni adresi olabilir. Özellikle küçük işletmeler için geliştirilen bu özelliğin duyurusu aslında 2020 yalında yapılmıştı. Özelliğin geliştirilmesi ile işletme bulunan ürünlerin incelenmesi ve direk satışı kolaylaşıyor. Şimdilik birkaç ülkede doğrudan alışveriş yöntemi olarak kullanılan platform için hedef globalde bu özelliği sunmak. Koronavirüs salgını nedeniyle insanların alışveriş alışkanlıklarının değiştiğini vurgulayan şirket; yeni düzen ile ilgili şu ifadeleri kullanıyor;
“Dünya çapında her üç alışveriş yapan kişide biri, pandemi bittikten sonra bile mağazada daha az zaman geçirmeyi planladığını söylüyor. Alışveriş yapanların neredeyse dörtte üçü Facebook, Instagram, Messenger veya WhatsApp’tan alışveriş fikirleri aldıklarını söylüyor.”
Şirket ifadelere ek olarak her ay 300 milyon kişisinin online mağazaları ziyaret ettiğini ve WhatsApp’ın bu özellik ile sayıyı arttıracağına kesin gözü ile bakıyor. Alışveriş alışkanlıklarımızın değiştiği bu dönemde yaşanan gelişmeler gerçekten online alışveriş seçeneğini bir adım öne taşıdı. Daha kolay ve etkili alışveriş deneyimi sunmak isteyen Facebook; bu konuda birçok çalışma yürütüyor. Canlı alışveriş, arttırılmış gerçeklik çözümleri ve Marketplace gibi çalışmlar bunlardan sadece birkaçı.
Siz online alışverişlerinizde en çok hangi yola başvuruyorsunuz?