Dijital Benim İşim projesinden 1 yılda büyük başarı!

0
457 Okunma

Dijital bir toplum oluşması, kadınların gelişimini desteklemek ve işgücüne katılımını yükseltmek amacıyla başlatılan Dijital Benim İşim projesi ikinci yılına giriyor. Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı ortaklığında başlayan projede, bir yıl içerisinde 13 ilde 140 eğitimciyle 5 bini aşkın kadın kursiyere Dijital Okuryazarlık ve Dijital Pazarlama eğitimleri verildi.

Açıklanan rapora göre, bu eğitimler sayesinde 1 yılda 5 milyon TL değerinde sosyal değer sağlandı. Bu değerin yüzde 58’i Dijital Pazarlama kursiyerlerinden gerçekleşti. Yüzde 42’lik oran ise Dijital Okuryazarlık kursiyerlerinden sağlandı.

Dijital pazarlama bilgisinde önemli artış

Dijital Benim İşim projesi sayesinde kadın kursiyerler, dijital pazarlama bilgilerini yüzde 29 oranında artırdı. Bu kursiyerlerin yüzde 17’si yeni bir işte çalışmaya başladığını söyledi. Yüzde 62’lik bir oran ise yeni iş bakmaya başladı. Kursiyerlerden yüzde 77’si, eğitimlerden sonra özgeçmişini güncellediğini açıkladı.

Katılımcıların yüzde 41’i sosyal medya hesabı oluştururken; yüzde 24’ü satış yapmak üzere profesyonel hesap açtı. Yüzde 21’lik bir kısım YouTube kanalı, yüzde 14’lük bir kesim ise web sitesi kurdu.

Proje kapsamında, isteyen kursiyerlerin kendi geliştirdikleri projeler ile katılım sağlayabilecekleri Sosyal Medya Kampanya Yarışması hayata geçti. Öte taraftan katılımcılara, belli başlı koşulları karşılamaları durumunda Vodafone Müşteri Hizmetleri’nde istihdam fırsatı sunuldu. Vodafone Müşteri Hizmetleri’nde istihdam edilen kursiyerler sunulan bu fırsatla birlikte işgücüne dahil olabildiklerini, bu fırsatın kendilerine sunduğu en önemli değişimin maddi olarak başkalarına olan bağımlılıklarının azalması olduğunu ifade etti.

Vodafone çalışanları tarafından proje eğitimini bitiren kursiyerlere dijital uzmanlık atölyeleri düzenlendi. Burada özgeçmiş hazırlama, iş arama yöntemleri, sunum teknikleri ve SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) eğitimleri verildi. 8 farklı oturum, 367 kursiyeri konuk etti.

Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na katkı

“Dijital Benim İşim” projesi, Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’na sağladığı katkıyla da öne çıkıyor. “Dijital Benim İşim”, doğrudan kadın kursiyerleri hedef grup olarak belirleyen, kadınların güçlenmesini ve ekonomik hayata katılımlarını artırmayı amaçlayan bir proje olduğundan, Toplumsal Cinsiyet Eşitliği (Amaç 5) ve Eşitsizliklerin Azaltılması (Amaç 10) hedeflerini doğrudan destekliyor.

Proje ayrıca, kadınlara eğitim ve istihdam fırsatları yaratarak uzun vadede yoksulluğun sonlandırılmasına (Amaç 1), kadınlara nitelikli beceriler kazandırma ve kapsayıcı öğrenme fırsatları sunması ile birlikte nitelikli eğitmen yetişimini de desteklemesiyle Nitelikli Eğitim’e (Amaç 4), istihdam, gelir artışı ve girişimcilik becerileri kazandırmasıyla İnsana Yakışır İş ve Ekonomik Büyüme’ye (Amaç 8) ve son olarak Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Türkiye Vodafone Vakfı işbirliğinden güç alması nedeniyle Amaçlar İçin Ortaklıklar (Amaç 17) hedeflerine katkıda bulunuyor.

Proje artık 20 ilde!

Daha önce 13  ilde var olan Dijital Benim İşim projesi, 20 şehirde hizmet vermeye başladı. Yeni dönemde projenin şu illerde devam edeceği açıklandı:

  • İstanbul
  • Ankara
  • İzmir
  • Bursa
  • Antalya
  • Samsun
  • Afyonkarahisar
  • Elazığ
  • Sivas
  • Ağrı
  • Kastamonu
  • Gaziantep
  • Manisa
  • Tekirdağ
  • Eskişehir
  • Trabzon
  • Diyarbakır
  • Hatay
  • Van
  • Mersin

Dijital Benim İşim projesinin yeni dönem hedefleri belli oldu

“Dijital Benim İşim” projesinin 2020-2021 sosyal etki raporu ve yeni dönem hedefleri, Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Sabahattin Dülger ve Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ile “Dijital Benim İşim” projesi kursiyerlerinden Seda Kuş ve Nurcihan Baltacı’nın katılımıyla Kağıthane Halk Eğitimi Merkezi’nde düzenlenen basın toplantısında paylaşıldı.

Millî Eğitim Bakanlığı Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürü Sabahattin Dülger, şöyle konuştu:

“Misyonunu, öğrenen topluma dönüşüm sürecinde her zaman her yerde herkese rehberlik hizmeti sunan; bireyin yetkinliklerini geliştirerek insanlığın kalkınmasında sorumluluk almasını destekleyen; belgelendirilebilen, izlenebilen, kaliteli eğitimler sunmak olarak belirleyen Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğümüz, 3.700’den fazla kurs programı ile yaygın eğitim faaliyetlerini yürütmektedir. Genel Müdürlük olarak ayrıca; sosyal ortaklarımız ile kursiyerlerimizin meslekî, sosyal, kültürel olarak geliştirilmesi ile istihdam edilebilir seviyeye getirilmesi amacıyla çeşitli projeler yürütüyoruz.

Teknolojinin gücünü kadınların potansiyeliyle buluşturmak üzere Türkiye Vodafone Vakfı işbirliğiyle hayata geçirdiğimiz, kamu ve özel sektör birlikteliğinin başarılı örneklerinden olan ‘Dijital Benim İşim’ projesi de bunlardan biridir. Proje kapsamında Dijital Okuryazarlık eğitimlerimiz ile kadınlara temel bilgisayar becerilerini öğretirken, Dijital Pazarlama eğitimlerimiz ile de dijital alanda mesleki gelişimlerine katkı sağladık. Projenin ilk yılında 13 ilde 140 eğitmenimiz ile 5 bini aşkın kadın kursiyerimize eğitim verdik. Proje ile sağladığımız eğitim fırsatının yanı sıra eğitmenlerimize ve kursiyer kadınlarımıza yönelik yarışmalar düzenledik.

Eğitmenlerimiz arasında düzenlediğimiz Dijital Okuryazarlık Yarışması ile nüfus yoğunluğuna göre 13 ilimizi 3 kategoriye ayırdık ve en fazla kursiyere eğitim veren eğitmenlerimizi ödüllendirdik. Birinci kategoride Samsun İlk Adım Halk Eğitimi Merkezi, ikinci kategoride Ankara Keçiören Halk Eğitimi Merkezi, üçüncü kategoride Sivas Halk Eğitimi Merkezimiz birinci oldu. Dijital Pazarlama eğitimini tamamlayan kadın kursiyerlerimiz arasında düzenlediğimiz Sosyal Medya Kampanya Yarışması’nda ise başvuru yapan 82 kadın arasından ön elemeden geçen 21 kursiyerimizin küçük bir işletmenin sosyal medya hesaplarını 1 ay boyunca yönetmesini istedik.

Kursiyerlerimizin bu çalışmaları jüri oturumunda değerlendirildi ve toplamda dereceye giren 5 kadın kursiyerimiz ödüllendirildi. Projemizin yeni döneminde yeni illeri de projeye dahil ederek toplamda 20 ilimizde daha fazla kadın kursiyere eğitim sağlamak ve istihdama katılımlarını teşvik etmek üzere çalışmalarımıza devam edeceğimizi belirtir, projede birlikte yer aldığımız kıymetli paydaşlarımıza teşekkür ederiz.”

Türkiye Vodafone Vakfı Başkanı Hasan Süel ise şunları söyledi: 

“Amaç odaklı bir şirket olarak, tüm dünyada 2025 yılına kadar 1 milyar insanın hayatına dokunmayı ve operasyonlarımızdan kaynaklı çevresel etkimizi yarıya indirmeyi hedefliyoruz. Bu hedefe ulaşmak için belirlediğimiz yol haritasının bileşenlerinden biri de Kapsayıcılık. Başta kadınlar ve gençler olmak üzere dijital geleceğin toplumdaki her kesimi kapsaması için çalışıyoruz.

‘Dijital Benim İşim’ de bu vizyonla hayata geçirdiğimiz bir proje. Temel amacımız, kadınların dijital yetkinliklerini geliştirerek ekonomik ve sosyal hayata dahil olmalarını sağlamak. Geçen yıl aşamalı olarak 13 ilde hayata geçirdiğimiz bu projeyle toplam 5 bini aşkın kadına ulaştık. Eğitimlerden mezun olan 43 kadın kursiyerimizi Vodafone Müşteri Hizmetleri bünyesinde istihdam ettik. Bu süreçte bir Sosyal Medya Yarışması da düzenledik. Dijital Pazarlama eğitimlerine katılan kursiyerlerimiz arasında yaptığımız bu yarışmada toplam 82 başvuru aldık.

Projemizin ilk sosyal etki raporunu da hazırladık. Buna göre, projemiz kadınların yalnızca dijital bilgi ve becerilerini artırmıyor, aynı zamanda özgüven ve motivasyonlarının artmasında, dijital dünyanın önemine dair farkındalık kazanmalarında ve destekleyici ilişkiler geliştirmelerinde önemli rol oynuyor. Diğer yandan, projeye yaptığımız her 1 TL’lik yatırım için 5 TL’lik değer yarattığımızı gördük. Projemizin yeni döneminde il sayımızı 13’ten 20’ye çıkarıyoruz. Hedefimiz 12 bin kadına ulaşmak. Kadınların dijitalleşmesi demek, dijital geleceğe daha hazır bir toplum demek. Bu vesileyle, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü’ne değerli işbirlikleri için bir kez daha teşekkür ediyoruz.”

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz