YouTube, aylık 1 milyardan fazla podcast dinleyicisine sahip

0
66 Okunma

YouTube, video paylaşım ve izleme platformu olarak öne çıksa da podcast içerikleriyle de son dönemde zenginleşmeye başladı. Bugün YouTube tarafından yapılan duyuruya göre video paylaşım platformunun aylık 1 milyarı aşkın aktif podcast dinleyicisi var. Peki, kullanıcıları podcast içeriklerini nasıl dinlemeyi tercih ediyor? Habere hep birlikte göz atalım.

YouTube, podcast içerikleriyle öne çıkıyor

YouTube, ilk kurulduğu günden bugüne kadar video paylaşım platformu olarak kullanıldı. Fakat son yıllarda podcast içeriklerinin öne çıkmasıyla kullanım şeklinde de önemli bir değişim oldu.

YouTube kullanıcıları; yemek yerken, araba kullanırken, kulaklık takıp herhangi bir iş yaparken ya da direkt olarak evlerindeki hoparlörler üzerinden podcast açıp dinliyor. Podcast içerikleri, kullanıcıların direkt olarak zamanını almak yerine arka planda çalarak hayatlarına dahil oluyor. Bu da podcast içeriklerinin dinlenmesinin artmasını sağlıyor.

Bugün YouTube tarafından açıklanana göre video paylaşım platformunun aylık 1 milyarı aşkın aktif podcast dinleyicisi var. Bu sayede video paylaşım platformu, Amerika Birleşik Devletleri’nde podcast dinlemek için en sık kullanılan hizmet haline geldi.

Şirket, konuyla ilgili yaptıkları açıklamada 2024 yılında kullanıcılarının oturma odası cihazları (televizyon, hoparlör) üzerindeki toplamda 400 milyon saatten fazla podcast dinlediğini duyurdu. Bu veri, kullanıcıların yalnızca kulaklık üzerinden podcast dinlemediğini aynı zamanda günlük hayatlarına dahil ettiğini açıkça ortaya koyuyor.

YouTube için televizyon dönemi başlıyor

Siz okuyucularımız bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi Yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz