Dünyanın ilk 5G demiryolu ağı hizmete girdi

0
13 Okunma

Demiryolu taşımacılığında dijitalleşme adına önemli bir dönüm noktası yaşanıyor. Teknoloji şirketi Nokia, Almanya’nın ulusal demiryolu operatörü Deutsche Bahn ile iş birliği yaparak, dünyanın ilk 5G demiryolu ağını resmen hizmete sundu. Bu yeni nesil iletişim altyapısı, demiryolu taşımacılığına akıllı bakım, otomatik tren işletimi ve yüksek güvenlikli iletişim gibi yenilikçi çözümler getirerek sektörde çığır açmayı hedefliyor.

Nokia dünyanın ilk 5G demiryolu ağını kurdu

15 Eylül’de yapılan ortak açıklamayla duyurulan bu sistem, 1900 MHz (n101) frekans bandı üzerinden çalışıyor ve Nokia’nın AirScale radyo ekipmanları ile optimize edilmiş bir 5G Standalone çekirdek ağına dayanıyor. Bu altyapı, otomatik arıza yönetimi, kendi kendini iyileştirme kapasitesi ve gerçek zamanlı izleme gibi gelişmiş teknolojiler sayesinde yüksek erişilebilirlik sağlıyor. Sistemin ilk uygulaması ve testleri, Almanya’nın Erzgebirge bölgesinde Deutsche Bahn’ın dijital demiryolu test sahasında gerçekleştirildi.

Nokia’nın bu hamlesi, Avrupa demiryolu sektöründe geleceğin iletişim standardı olarak kabul edilen FRMCS (Future Railway Mobile Communication System) için büyük bir destek niteliği taşıyor. FRMCS, mevcutta kullanılan GSM-R sisteminin yerini alacak olan 5G tabanlı yeni bir iletişim altyapısı olarak konumlanıyor. Yeni sistem sayesinde trenler, sinyalizasyon sistemleri ve diğer ekipmanlarla anlık ve güvenli bir şekilde iletişim kurabiliyor. Bu durum, trenlerin daha kısa aralıklarla güvenli şekilde seyretmesini mümkün kılarak hat kapasitesini artırıyor.

Apple Bluetooth teknolojisinde öne geçiyor

Nokia’nın demiryolu alanındaki dijitalleşme projeleri yalnızca Almanya ile sınırlı kalmıyor. Şirket, Hollanda’da da ProRail ile benzer bir dijital dönüşüm süreci yürütüyor. Burada da GSM-R altyapısı, bulut tabanlı çözümlerle modernize edilerek FRMCS sistemine geçiş için uygun bir zemin hazırlanıyor. Bu dönüşüm, yalnızca iletişim altyapısını güçlendirmekle kalmıyor, aynı zamanda ağ güvenliğini artırıyor, bakım maliyetlerini azaltıyor ve Avrupa genelindeki dijital demiryolu dönüşümünü hızlandırıyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz