Dacia, elektrikli otomobil pazarına yeni bir soluk getirecek olan Hipster modelini tanıttı. Markanın “gereksiz süslemeler ve boş vaatler yok” anlayışıyla geliştirdiği bu konsept araç, sade tasarımı ve işlev odaklı yapısıyla dikkat çekiyor. Elektrikli mobiliteyi daha erişilebilir kılmayı amaçlayan Dacia, Hipster modeliyle özellikle Avrupa’daki yükselen otomobil fiyatlarına karşı bir alternatif sunmayı hedefliyor.
Yeni Dacia Hipster duyuruldu
Henüz bir konsept olarak tanıtılan Hipster’ın yakın zamanda üretime girmesi bekleniyor. Üstelik, Dacia’nın halihazırda piyasadaki en uygun fiyatlı elektrikli modeli olan Spring’den bile daha düşük bir fiyat etiketine sahip olacağı öngörülüyor. Şirket, Avrupa’da son yıllarda yeni araç fiyatlarının hane gelirlerine oranla ciddi şekilde arttığını vurgularken, Hipster’ın bu dengesizliğe meydan okuyan bir seçenek olduğunu ifade ediyor.
Kompakt boyutlarıyla öne çıkan araç, yalnızca 3 metre uzunluğunda ve 800 kilogram ağırlığında. Bu ölçülerle, Japonya’daki kei car modellerinden bile daha küçük olan Hipster, mikro araç segmentine dahil Citroen Ami gibi modellerle benzer bir sınıfta yer alıyor. Tasarımı itibarıyla dört köşesinde tekerlekleriyle yere sağlam basan kutu gibi bir form sunan araç, Jeep ya da Defender gibi modellerin sade ama güçlü duruşunu yansıtıyor. Gövdesinde tek renk tercih edilirken, bazı parçalar geri dönüştürülmüş özel bir malzeme olan “Starkle” ile üretilmiş. Klasik kapı kolları yerine kayış sistemine sahip olan araçta, arka stop lambaları camın arkasına gizlenmiş ve sürgülü pencereler kullanılmış.
OnePlus 15 şarj özellikleri kesinleşti
İç mekân da tıpkı dış tasarım gibi işlevselliğe odaklı. Dört kişinin rahatça oturabileceği bir düzen sunan araçta, bagaj hacmi normalde 70 litre iken arka koltuklar yatırıldığında 500 litreye kadar çıkabiliyor. Dacia’nın özel “You Clip” sistemiyle araç içine 11 farklı noktaya çeşitli aksesuarlar yerleştirilebiliyor. Multimedya ekranı yerine, kullanıcıların kendi akıllı telefonlarını navigasyon, eğlence ve kontrol aracı olarak kullanmaları öngörülmüş. Ses sistemi ise telefona bağlanan taşınabilir bir Bluetooth hoparlör üzerinden sağlanıyor. Ayrıca araçta dijital gösterge paneli, iki hava yastığı ve modern tasarımlı bir direksiyon yer alıyor.
Motor gücü ve batarya kapasitesi gibi teknik detaylar henüz paylaşılmamış olsa da, Dacia Hipster’ın günlük kullanımda gerçekçi bir menzil sunduğu vurgulanıyor. Şirketin araştırmalarına göre, Fransa’daki sürücülerin büyük bölümü günde 40 kilometreden az yol kat ediyor. Hipster ise bu ihtiyaca haftada yalnızca iki kez şarjla cevap verebilecek bir kullanım sunuyor; bu da yaklaşık 90 kilometrelik bir menzile işaret ediyor. Dacia, bu yeni konsepti kısa sürede seri üretime almayı ve Avrupa’da küçük elektrikli araçlar için oluşan yeni regülasyonlarla birlikte pazardaki dengeleri yeniden şekillendirmeyi planlıyor.