BYD’nin lüks markası Yangwang, yeni elektrikli hiper otomobili U9 Xtreme ile Nürburgring pistinde tarihi bir başarıya imza attı. Almanya’daki ünlü Nordschleife pisti, “Yeşil Cehennem” olarak bilinir ve burada hızlı bir tur zamanı elde etmek, bir otomobilin sadece gücünü değil, aynı zamanda mühendislik yeteneklerini de kanıtlar. Yangwang U9 Xtreme, bu zorlu pistte gösterdiği performansla, elektrikli otomobillerin rekorlar defterine yeni bir şampiyon ekledi.
Yangwang U9 Xtreme, yeni bir rekor kırmayı başardı
U9 Xtreme, yaklaşık 20.8 km’lik Nordschleife’yi 6 dakika 59.157 saniyede turlayarak, bu alandaki en hızlı seri üretim elektrikli otomobil unvanını kazandı. Aracın bu başarısı, sadece eski rekoru geçmekle kalmadı, aynı zamanda kendi rekorunu beş saniye farkla geride bıraktı. Bu, elektrikli araçların Nürburgring gibi zorlu bir pistte yedi dakikalık bariyeri aşabilmesi açısından tarihi bir anı temsil ediyor.
Alman dayanıklılık yarışçısı Moritz Kranz’ın direksiyon başında olduğu bu turlarda, Kranz, yeni rekorun “BYD ve Yangwang’ın mühendislik gücünün bir göstergesi” olduğunu belirtti. Bu rekor, yalnızca bir gösteriden ibaret olmadığını, aracın şasi ayarlarının ve yüksek yüklü virajlar ile dik yokuşlarda uyum sağlama yeteneğinin de test edildiğini gösteriyor.
Samsung ve Microsoft ittifakı sonlanabilir
Yangwang U9 Xtreme, sadece bu pistte elde ettiği başarıyla değil, bir ay önceki dünya hız rekoru ile de dikkat çekiyor. Araç, Almanya’daki ATP Papenburg test pistinde 496.3 km/saat (yaklaşık 308.3 mil/saat) gibi olağanüstü bir hıza ulaşmayı başarmıştı. Bu, U9 Xtreme’in sadece düz yolda değil, dünyanın en zorlu pistlerinden birinde de ne kadar başarılı olabileceğini kanıtlamış oldu.
U9 Xtreme, BYD’nin 1.200 V e4 platformu üzerine inşa edilmiş ve her bir tekerlekte bir elektrik motoru kullanarak olağanüstü bir kontrol sağlıyor. Bu sistem, her lastiğe mükemmel bir şekilde güç gönderilmesini sağlarken, motorlar 30.000 devir/dakika gibi yüksek bir hızla dönüyor. Bu gelişmiş motor yapısı, otomobile 3.000 beygir gücü sağlıyor. Ancak, rekor kıran bu U9 Xtreme, özel olarak bu görev için modifiye edilmiş bir araç. Yeniden tasarlanmış soğutma sistemi, özel karbon-seramik frenler ve GitiSport tarafından üretilen özel lastikler, aracın bu olağanüstü performansına katkıda bulunmuş.
BYD Başkan Yardımcısı Stella Li, bu başarıyı “fenomenal” olarak nitelendirdi ve “U9 Xtreme, sadece dünyanın düz yolda en hızlı otomobili olmadığını, aynı zamanda en zorlu pistlerde de tur rekorları kırabilecek kapasitede olduğunu kanıtladı” diyerek bu tarihi anı övdü.