Oyun dünyasının en büyük gizemlerinden biri olan Rockstar Games’in PlayStation 3’e özel olarak geliştirilen casusluk oyunu Agent’ın neden iptal edildiği sonunda ortaya çıktı. Stüdyonun kurucu ortağı Dan Houser, yıllardır merak edilen bu konuya açıklık getirdi. Houser, iptalin temel nedeninin, açık dünya casusluk oyunu konseptinin beklenen etkiyi yaratmaması olduğunu net bir şekilde belirtti.
Rockstar Games Agent’ı neden iptal ettiği ortaya çıktı
Yıllardır, Rockstar’ın bu iddialı PS3 özel oyununu iptal etmesinin ardında, stüdyonun tüm kaynaklarını Grand Theft Auto 5’e (GTA 5) kaydırması gibi ticari spekülasyonlar yer alıyordu. Ancak Dan Houser, yakın zamanda katıldığı bir podcast yayınında, projenin beş farklı versiyondan geçtiğini ve sürekli olarak aynı temel sorunla karşılaştıklarını açıkladı. Houser’a göre bu sorun, casusluk hikayelerinin sinemada harika çalışırken, etkileşimli ve açık dünya formatına aktarılırken dağılmasıydı.

Houser, casusluk filmlerinin genellikle bir an önce bir yere gitmeyi, dünyayı kurtarmayı veya bir suikastı engellemeyi gerektiren “frenetik” bir tempoya sahip olduğunu vurguladı. Açık dünya oyunlarında ise hikaye yoğunlaştığı anlar olsa da, büyük bir kısmı daha gevşek bir yapıya sahip ve oyuncunun serbestçe dolaşımına odaklanıyor. Houser, bu gevşekliğin casusluk türünün gerektirdiği yüksek gerilim ve hedefe odaklanma hissiyle çatıştığını belirtti. Bu nedenle, stüdyo iyi bir açık dünya casusluk oyunu yapıp yapamayacaklarını sorgulamaya başladı.
Kamuoyunun bildiği 1970’ler Soğuk Savaş dönemi teması, Agent’ın yalnızca bir versiyonuydu. Houser, projenin günümüzde geçenler de dahil olmak üzere pek çok farklı versiyonu üzerinde çalışıldığını ve bu farklı versiyonların birden fazla Rockstar ekibi tarafından denendiğini de sözlerine ekledi. Tüm bu denemelere rağmen, oyunun ruhunu yakalayan bir formül bulunamadı.
Önceki yıllarda eski bir Rockstar North teknik direktörü olan Obbe Vermeij, Agent’ın GTA 4 motoru üzerine kurulduğunu ve GTA 5’e öncelik verilmesi baskısıyla projenin rafa kaldırıldığını öne sürmüştü. Vermeij’in açıklaması, ticari ve lojistik nedenleri işaret ederken; Dan Houser’ın açıklaması, iptalin ardındaki asıl nedenin, konseptin kendisinin stüdyonun kalite standartlarını yakalayamaması ve türün açık dünya yapısıyla uyumsuzluğu olduğunu gösteriyor.


















