Avrupa otomobil pazarında Tesla zor günler yaşıyor. Avrupalı Otomotiv Üreticileri Birliği (ACEA) tarafından açıklanan güncel verilere göre, ABD’li elektrikli otomobil üreticisinin satışları ciddi şekilde gerilerken, Çinli markalar BYD ve MG (SAIC) öncülüğünde rekor bir büyüme ivmesi yakaladı.
Tesla, Avrupa pazarında geriye gitti
2025 yılının ilk 10 ayında Avrupa’da toplam 1.473.447 adet elektrikli araç satıldı ve elektrikli otomobillerin toplam satış içindeki payı yüzde 13’ten yüzde 16,4’e yükseldi. Bu büyümede Almanya, Belçika, Hollanda ve Fransa en büyük payı alıyor; söz konusu dört ülke Avrupa elektrikli araç satışlarının yüzde 62’sini oluşturuyor. Almanya’daki satışlar yaklaşık yüzde 40 artarken, Belçika’da yüzde 11, Hollanda’da yüzde 6,6 ve Fransa’da yüzde 5,3’lük yükseliş kaydedildi.

Ancak Tesla, bu pozitif trendin dışında kaldı. Ekim ayında yalnızca 6.964 adet teslimat gerçekleştiren şirketin satışları, geçen yıla göre neredeyse yarıya indi. Ocak-Ekim döneminde ise satışlar yüzde 29 düşerek Tesla’nın Avrupa pazar payı yüzde 2,4’ten yüzde 1,6’ya geriledi.
Bu dönemde Çinli üreticiler öne çıkıyor. BYD, ekim ayında satışlarını yüzde 206 artırarak 17.470 adede ulaştırdı ve yılın ilk 10 ayında yaklaşık 140 bin satış gerçekleştirdi. MG’nin çatı şirketi SAIC de ekim ayında satışlarını yüzde 35,9 artırarak 23.860 adede çıkardı ve Ocak-Ekim döneminde yüzde 26,6’lık büyüme ile 250.250 adede ulaştı; böylece pazar payı yüzde 1,8’den yüzde 2,3’e yükseldi.
Çinli markaların ekim ayındaki toplam satışları neredeyse iki katına çıkarak 75 bin adede ulaşırken, bu başarı Avrupa elektrikli araç pazarındaki paylarını yüzde 7,8 gibi rekor bir seviyeye taşıdı. Bu veriler, Tesla’nın Avrupa’daki hakimiyetinin giderek azaldığını ve Çinli üreticilerin pazarda hızla yükseldiğini ortaya koyuyor.


















