2026 Porsche Cayenne Electric, elektrikli güç ile arazi performansını zirveye taşıyor. Porsche, yeni nesil lüks SUV’unun, benzinli muadillerinin sağlamlığını sadece yakalamakla kalmayıp, onları geride bıraktığına güveniyor. Elektrikli Cayenne, yüksek performans ve arazi kabiliyetini bir araya getirerek, geleneksel içten yanmalı motorlara farklı bir bakış açısı sunuyor.
2026 Porsche Cayenne Electric geliyor
Porsche Cayenne serisinden sorumlu Başkan Yardımcısı Michael Schaetzle, aracın arazideki performansının içten yanmalı modelden çok daha iyi olduğunu belirtiyor. Araç, Almanya’daki Weissach araştırma merkezinde yapılan gelişmiş simülasyonlardan, Orta Doğu’daki zorlu çöl testlerine kadar kapsamlı bir değerlendirmeden geçti. Schaetzle, Dubai kum tepelerindeki testlerde aracın performansının geliştirme ekibinin beklentilerini aştığını ifade etti. Elektrikli platformun anlık ve hassas güç dağıtımı, bu üstün arazi performansının temelini oluşturuyor. Sürücüler, dik kum tepelerine kolayca tırmanırken, EV’nin sessiz yapısı nedeniyle tekerlek patinajını duyabilmek için manuel olarak özel bir ses modu açabiliyor.

Serinin en üst düzey modeli Cayenne Turbo Electric, şimdiye kadar üretilmiş en güçlü seri üretim Porsche SUV unvanını taşıyor. Launch Control devreye girdiğinde 1.156 PS güç ve 1.500 Nm tork üreten bu model, 2.645 kg boş ağırlığıyla da şimdiye kadar üretilmiş en ağır Porsche olma özelliğine sahip. Ancak mühendisler, bataryayı aracın ağırlık merkezinin altına yerleştirerek yol tutuşunu artırdı ve aracın benzinli modele göre “daha hafif” hissettirmesini sağladı. Yeni Active Ride Sistemi, geliştirilmiş akslar ve lastikler çevikliğe katkıda bulunuyor.
Elektrikli Cayenne, WLTP test döngüsüne göre 642 km’ye kadar menzil sunuyor ve 800V mimarisiyle maksimum 400 kW DC şarj hızına ulaşabiliyor. Bu sayede batarya, %10’dan %80’e 16 dakikadan kısa sürede şarj edilebiliyor. Macera tutkunları için sunulan Offroad Paketi, hava süspansiyonunu ‘off-road’ seviyesine yükselterek aracın yaklaşma açısını 25 dereceye çıkarıyor ve yerden yüksekliğini 245 mm’ye yükseltiyor.
Yeni Cayenne, Avrupa ve ABD’de temel model için yaklaşık 93.000 €’dan, Turbo versiyonu ise 139.100 €’dan başlayan fiyatlarla satışa sunulacak. Sağdan direksiyonlu pazarlarda modelin gelişi birkaç ay sürecek olsa da, performans ve teknolojik özellikler göz önüne alındığında beklemeye değer görünüyor.


















