Çin direksiyon devrimi yapacak

0
14 Okunma

Çin, 1 Temmuz 2026’da yürürlüğe girecek yeni ulusal standartla birlikte araçlarda direksiyon sistemine mekanik bağlantı zorunluluğunu tamamen kaldırmaya hazırlanıyor. Bu adım, otomotiv sektöründe önemli bir dönüm noktası niteliği taşıyor ve tamamen elektronik “Steer-by-Wire” teknolojilerinin seri üretimde çok daha yaygın kullanılmasının önünü açıyor. Yeni düzenleme, elektronik ve elektrik destekli direksiyon sistemlerinin karşılaması gereken güvenlik ve işlevsel gereksinimleri detaylı biçimde tanımlıyor.

Direksiyonda mekanik bağlantı şartı olmayacak

Bu standartların oluşturulmasında Nio, BAIC, Xpeng, BYD, Geely, Xiaomi ve Huawei gibi büyük Çinli üreticilerin yanı sıra Toyota ve Mercedes-Benz gibi uluslararası ortak girişimler de rol aldı. Hem yerli hem de yabancı markaların sürece dahil olması, standartların farklı araç sınıflarında ve çeşitli direksiyon mimarilerinde uygulanacağını gösteriyor.

Bugün piyasada Infiniti Q50, IM L6, Nio ET9 ve Tesla Cybertruck gibi bazı modeller Steer-by-Wire teknolojisini kullanıyor. Ancak Çinli Nio’nun ET9 modeli, ülkede mekanik yedekleme olmadan tamamen elektronik direksiyon sistemiyle seri üretime giren ilk araç olarak dikkat çekiyor. Yeni standart, hem geleneksel hem de tam elektronik direksiyon çözümlerinin uyması gereken güvenlik ve performans ölçütlerini belirleyerek kapsamlı bir çerçeve sunuyor.

Birleşmiş Milletler’in R79 düzenlemeleriyle uyumlu şekilde hazırlanan bu standart, özellikle işlevsel güvenliğe odaklanıyor ve elektronik direksiyon sistemlerinin ISO 26262 güvenlik seviyelerini karşılamasını şart koşuyor. Güç beslemesi, enerji yönetimi veya kontrol iletimi gibi alanlarda oluşabilecek farklı hata senaryolarında sistemin nasıl davranması gerektiği ve hangi yedekleme çözümlerini sunması zorunlu olduğu net biçimde açıklanıyor.

Tam elektronik direksiyon yapılarında akünün yaşlanması, performans düşüşleri ve gerçek zamanlı enerji yönetimi gibi konulara yönelik uyarı mekanizmaları da standart içinde yer alıyor. Ayrıca üreticilerin, direksiyon sistemlerinin güvenliğini kanıtlayan teknik dokümanlar sunması ve bu belgelerin inceleme ile rastgele doğrulama testlerine tabi tutulması gerekiyor.

Mekanik bağlantı şartının tamamen kaldırılması ve beraberinde gelen sıkı denetim ve güvenlik kriterleri, elektronik direksiyon sistemlerinin hem yerel pazarda hem de ithal edilen araçlarda daha hızlı benimsenmesini sağlayacak güçlü bir düzenleyici yapı oluşturuyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz