Hyundai otonom sürüşte seviye atlıyor

0
22 Okunma

Hyundai, otonom sürüş teknolojilerinde iddiasını artırıyor. Şirket, 42dot tarafından geliştirilen Atria AI platformu ve tamamen yenilenen bölgesel elektronik mimari üzerine kurulu CODA OS işletim sistemi ile Tesla’ya rakip olacak yeni bir teknoloji altyapısı oluşturuyor.

Atria AI sahneye çıkıyor

Hyundai’nin 2022’de satın aldığı 42dot’un geliştirdiği Atria AI, Tesla’nın yaklaşımına benzer şekilde yalnızca kamera verisine dayalı çalışan bir otonom sürüş modeli sunuyor. Sistem, radar ve LiDAR gibi maliyetli sensörleri devre dışı bırakarak sekiz kameradan elde edilen görüntüleri işliyor. 42dot, Tesla’ya göre geride olduklarını kabul etse de, kısa sürede önemli ilerleme kaydettiklerini ve paylaşılan yeni videonun bu gelişmeyi doğruladığını ifade ediyor.

Atria AI, uçtan uca çalışan nöral ağı 400 TOPS seviyesinde işlem gücü sunan özel bir çipset ile destekliyor. Su soğutmalı bu denetleyici 200 watt’ın altında güç tüketiyor. Bu değer, Tesla’nın HW4 platformunun sunduğu 240 TOPS işlem performansının üzerinde bir seviyeye işaret ediyor. Hyundai, bu yeni teknolojiyi kısa süre içinde seri üretim araçlarında kullanmayı planlıyor.

Platform, hem otoyollarda hem de şehir içi trafikte sürücü müdahalesi gerektirmeyen bir sürüş deneyimi sunmayı hedefliyor. Sistem, HD harita, LiDAR veya gelişmiş GPS RTK çözümlerine ihtiyaç duymuyor. Algılama katmanında yalnızca kameralar ve tek radar bulunuyor. 42dot, uçtan uca otonom sürüş dönüşümünü Ekim ayında tamamladı ve yazılım iyileştirmeleri için Mart 2026’yı kritik tarih olarak belirledi.

Otonom sürüş modelinin eğitimi için 2.000’den fazla GPU kullanılıyor. Bu kapasitenin sürdürülebilmesi için yıllık 100–200 milyar won yatırım gerekiyor. Ayrıca şirket, Vision-Language-Action (VLA) tabanlı bir sonraki mimari üzerinde de çalışıyor. Bu yeni sistemin gelecek yıl tanıtılması öngörülüyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz