Formula 1, 2026 sezonuyla birlikte köklü bir değişim sürecine giriyor. Sporun teknik kurallarında yapılan radikal değişiklikler, terminolojide de büyük dönüşümler getiriyor. Uzun süredir kullanılan DRS sistemi yerini stratejik modlara bırakıyor ve bundan böyle izleyiciler ile takımlar “Straight Mode” (Düzlük Modu), “Corner Mode” (Viraj Modu) ve “Overtake Mode” (Geçiş Modu) gibi yeni kavramlarla karşılaşacak.
Formula 1 terimleri değişiyor
Yeni sezon araçları, önceki modellere kıyasla daha dar ve hafif tasarlanıyor. Minimum ağırlık 30 kilogram düşürülerek 724 kilograma çekilirken, aks mesafesi 200 mm kısaltılarak 3.400 mm’ye düşüyor. Aerodinamik alanda ise spor tarihinde bir ilk gerçekleşiyor; hareketli arka kanat sistemi evrilerek hem ön hem de arka kanatların aynı anda aktif olabileceği yeni bir sistem kuruluyor. “Straight Mode” ile düzlüklerde sürüklenmeyi azaltmak için kanatlar alçaltılıyor ve bu mod, sürücünün önündeki araca yakınlığına bakılmaksızın belirlenen düzlüklerde kullanılabiliyor.

Virajlarda devreye giren “Corner Mode” ise kanatları yükselterek yere basma kuvvetini artırıyor. FIA verilerine göre yeni güç üniteleriyle araçların toplam yere basma kuvveti yüzde 30 azalırken, hava direnci ise yüzde 55 oranında düşüyor. Hibrit sistemler, geçişleri kolaylaştıracak şekilde ön plana çıkarılıyor. “Overtake Mode”, öndeki araca bir saniyelik mesafe içinde olan sürücülere 350 kW’lık elektrik gücünü 337 km/s hıza kadar tam kapasite kullanma imkanı sağlarken, bu mod devre dışı kaldığında elektrik motoru 290 km/s hızdan sonra gücü kademeli olarak kesiyor.
Pilotlar ayrıca kısa süreli maksimum güç sağlayan “Boost” modunu kullanabiliyor. FIA Tek Koltuklu Direktörü Nicholas Tombazis, 2022’de başlayan araç takibini kolaylaştırma hedefinin bu kurallarla zirveye ulaşacağını ve takip mesafesindeki performans kaybının tarihin en düşük seviyesine ineceğini vurguluyor. Yeni dönem, Audi ve Cadillac gibi üreticilerin spora katılımıyla 2026 Mart ayında Avustralya’da başlayacak.


















