Audi, elektrikli otomobil alanındaki en iddialı modeli olan 2025 RS GT e-tron’u tanıttı. Bu model, yaklaşık 1.000 beygir gücüyle markanın bugüne kadar ürettiği en güçlü elektrikli araç unvanını aldı. Performans odaklı yeni RS GT e-tron, yalnızca 2.4 saniyede 0’dan 100 km/s hıza ulaşabiliyor ve bu alandaki rakiplerine ciddi bir meydan okuma niteliği taşıyor.
Audi, şimdiye kadarki en güçlü elektrikli aracını tanıttı
Aracın sürüş dinamiklerini farklı bir seviyeye taşıyan özelliklerden biri de “güç takviyesi” butonu oldu. Direksiyona entegre edilen bu özellik, sürücüye 10 saniyelik ek 94 beygir gücü sağlıyor. Bu kısa süreli güç artışı, özellikle kalkış ve hızlanma anlarında aracın performansını hissedilir şekilde artırıyor.
Yeni aktif hava süspansiyon sistemi, RS GT e-tron’un sürüş deneyiminde öne çıkan diğer bir yenilik. Bu sistem sayesinde araç, virajlarda adeta ray üzerinde ilerliyormuş hissi veriyor. Audi, bu teknolojinin hem konfor hem de yol tutuş açısından büyük bir sıçrama olduğunu vurguluyor.
Bu uygulama, iPhone’ların pil ömrünü azaltıyor!
Tasarım tarafında ise sportif kimlik korunurken sadeleşmeye gidilmiş. Bal peteği desenli yeni ön ızgara, dikey reflektörler ve yenilenen jant tasarımları, aracın agresif ve rafine karakterini destekliyor.
Batarya tarafında da önemli güncellemeler söz konusu. Yeni batarya paketi ile RS GT e-tron 447 km, S e-tron GT ise 483 km menzil sunuyor. Ayrıca, 800 voltluk şarj teknolojisiyle araç yüzde 10’dan 80’e yalnızca 18 dakikada şarj edilebiliyor. Rejeneratif frenleme gücü de 400 kW seviyesine çıkarıldı. Bu sistem, 0.45G’ye kadar yavaşlama sağlayarak enerji geri kazanımını maksimuma çıkarıyor.
Fiyatlandırmaya bakıldığında, S e-tron GT modeli 125.500 dolar, RS e-tron GT Performance versiyonu ise 167.000 dolar fiyat etiketiyle satışa sunuldu. En üst donanıma sahip versiyonun fiyatı ise 180.000 dolara kadar çıkabiliyor.
Bu yeni model, Audi’nin elektrikli mobilite vizyonunu ileri taşıyan ve performans, teknoloji ile tasarımı bir araya getiren dikkat çekici bir adım olarak öne çıkıyor.