Elon Musk’ın satın almasından önceki Twitter’a en çok benzetilen sosyal medya platformu Bluesky, platformdaki önemli bir sorunu çözebilecek yeni bir özelliği test etmeye hazırlanıyor. Beta sürümünde denenecek olan bu özellik, “beğenmeme” (dislike) butonu. Bu hamlenin, Bluesky’nin mevcut “Keşfet” (Discover) sekmesindeki ciddi sorunları iyileştirmesi hedefleniyor.
Bluesky ‘Beğenmeme’ butonunu test ediyor
Bluesky, Cuma günü yayınladığı bir blog yazısında bu yeni özelliği duyurdu. Platform, her zaman kullanıcılara “etkileşimleri üzerinde daha fazla kontrol sağlayan araçlar” sunduğunu belirtti. Ancak Bluesky’nin mevcut kültürü, büyük ölçüde kullanıcıların kendilerini kasıtlı olarak bir yankı odasına hapsetmesi üzerine kurulu. Kullanıcılar, hoşlarına gitmeyen herhangi bir içerikle karşılaştıklarında platformun güçlü engelleme özelliğini yoğun bir şekilde kullanıyor.

Bu duruma örnek olarak Beyaz Saray’ın platforma katılması veriliyor. Demokrat eğilimli Bluesky’da binlerce kullanıcı, Beyaz Saray hesabını hemen engelledi. Bu durum, hesabın ağ etkisini büyük ölçüde azalttı ve etkileşim sayılarının çok düşük kalmasına neden oldu. Hesabın paylaşımları nadiren 70 yeniden paylaşımı geçiyor ve platformdaki kullanıcıların büyük çoğunluğu bu hesabın varlığını fark etmiyor bile. Kullanıcılar, sadece siyasi görüşler nedeniyle değil, birinin paylaşım tarzı onları rahatsız etse bile engelleme özelliğini kullanıyor.
Ancak, birini engellemenin algoritmanın size gelecekte benzer içerikleri göstermesini engelleyip engellemediği net değil. “Beğenmeme” özelliği tam da bu noktada devreye giriyor. Bluesky’nin açıklamasına göre bu “yeni geri bildirim sinyali”, “Keşfet ve diğer akışlardaki kişiselleştirmeyi iyileştirmeyi” amaçlıyor. Bu özellik, uygulamanın “her şeyi istediğin gibi ayarla” kültürünü daha da güçlendirme potansiyeline sahip.
Mevcut “Keşfet” sekmesi birçok kullanıcı tarafından “içerik çöplüğü” olarak görülüyor. Akış, genellikle platformdaki en popüler ve genel geçer konuları bir araya getiriyor. Bunlar arasında Elon Musk ile dalga geçmek, yapay zeka hakkındaki öfke dolu paylaşımlar, sevimli evcil hayvan gönderileri veya selfieler yer alıyor. Ancak bu tür içeriklerin bir “sel” gibi akması, kullanıcı deneyimini hızla “ilgi çekmeyen paylaşımlar yığınına” dönüştürüyor.
Platformda “Keşfet” sekmesinin “berbat” olduğu ve hiç kullanılmaması gerektiği yaygın bir görüş. Büyük hesaplar ise Keşfet sekmesinin, paylaşımlarını “sinir bozucu yanıtlar” veren kişilere maruz bıraktığından şikayetçi oluyor. Bluesky’nin blog yazısında, “Beğenmemeler, sistemin ne tür gönderileri daha az görmek istediğinizi anlamasına yardımcı olur” ifadesi yer alıyor. Eğer bu iddia doğru çıkarsa, Keşfet sekmesi platformdaki önemli bir boşluğu doldurabilir.


















