Daimler Truck, hidrojen yakıt hücreli çekici modeliyle otomotiv sektöründe önemli bir adım atıyor. Mercedes GenH2 prototipleri, İsviçre Alpleri’nin zorlu doğa koşullarında gerçekleştirilen testlerle teknoloji açısından önemli bir aşamayı geride bıraktı. Bu kapsamlı testler, özellikle güç aktarım sistemi, termal yönetim ve hidrojen-batarya uyumu gibi kritik alanlara odaklandı ve 2026’da başlayacak olan küçük ölçekli seri üretime hazırlık amacı taşıyor.
Daimler hidrojenli çekicisi ile geliyor
Testler, araçların 600 ile 2.478 metre arasında değişen yüksekliklerde, 35 dereceye varan sıcaklıklarda ve zorlu dağ geçitlerinde yapılırken, motor performansı ve sistemlerin uyumluluğu detaylı şekilde incelendi. Ayrıca Predictive Powertrain Control (PPC) sistemi üzerinde de çalışmalar yapıldı; bu teknoloji, yolun eğimini ve şartlarını önceden hesaplayarak motorun güç dağılımını optimize ediyor. Böylece tırmanış öncesinde batarya şarj edilip yakıt hücresi yükü azaltılabiliyor.
Daimler, GenH2 kamyonlarının test süreçlerinden başarıyla geçtiğini ve yüksek güvenilirlik sağladığını belirtti. Elde edilen veriler, 2026’da lojistik firmalarıyla yapılacak saha denemeleri öncesinde üretim planlarını şekillendirecek. Şirket, ilk etapta sınırlı sayıda, yaklaşık 100 adet araç üretmeyi hedefliyor.
Apple-TSMC iş birliği genişliyor
Elektrikli çekici modeli eActros 600 halen 15’ten fazla ülkede satışta bulunurken, hidrojenli GenH2 Truck daha karmaşık teknolojik yapısı ve maliyet nedeniyle biraz daha yavaş bir gelişim sürecinde. Yine de Daimler Truck, hidrojenin uzun mesafeli taşımacılıkta önemli bir rol üstleneceğine inanıyor ve Avrupa’da hidrojenle çalışan ağır ticari araçların 2030’lu yılların başında yaygınlaşmasının mümkün olacağını öngörüyor.