Porsche, merakla beklenen Cayenne SUV’un tamamen elektrikli versiyonunu tanıttı. Yeni Cayenne Electric, mevcut modelin elektrikli bir uyarlaması olmaktan öte, Macan Electric’te kullanılan PPE mimarisinin farklı bir versiyonu üzerine inşa edilmiş özel bir platformla geliştirildi ve şirketin şimdiye kadar ürettiği en ileri teknolojiye sahip elektrikli aracı olarak öne çıkıyor. Tasarımıyla dikkat çeken araç, modern çizgileri ve yenilikçi detaylarıyla beğeni topluyor.
Elektrikli Porsche Cayenne duyuruldu
Cayenne Electric, başlangıçta iki farklı versiyonla piyasaya sunuluyor. Her iki model de çift motorlu dört tekerlekten çekiş sistemi, havalı süspansiyon ve 108 kWh’lik kullanılabilir batarya ile donatıldı. Araçların 800V bataryası, 400 kW’a kadar şarj gücünü destekliyor ve rejeneratif frenleme sırasında elektrik motorları bataryaya 600 kW’a kadar enerji geri verebiliyor; bu, Taycan’a kıyasla oldukça yüksek bir değer. Ayrıca, opsiyonel olarak zemine yerleştirilen pad üzerinden 11 kW’a kadar kablosuz şarj imkânı da bulunuyor.

Yüksek hızlı şarj özelliği sayesinde Cayenne Electric, bataryayı %10’dan %80’e sadece 16 dakikada doldurabiliyor. Porsche’ye göre uyumlu şarj istasyonlarında 10 dakikalık şarjla araca 320 km menzil eklemek mümkün. Bu performans için şarj cihazının en az 850 volt ve 520 amper kapasite sağlaması gerekiyor.
Giriş seviyesindeki Cayenne Electric, normal sürüşte 402 hp (300 kW) güç üretiyor; Launch Control aktif hâle geldiğinde bu değer 435 hp’ye (325 kW) çıkıyor. Maksimum tork 835 Nm olan araç, 0–100 km/s hızlanmasını 4,8 saniyede tamamlıyor ve 230 km/s azami hıza ulaşabiliyor. WLTP ölçümlerine göre menzili 642 km. Serinin üst düzey modeli Turbo Electric ise çift motorlu sistemiyle Launch Control devredeyken 1.140 hp güç ve 1.500 Nm tork üretebiliyor, böylece 0–100 km/s hızlanmasını sadece 2,5 saniyede tamamlıyor ve 260 km/s maksimum hıza ulaşıyor. Normal kullanımda güç 845 hp (630 kW) seviyesinde kalıyor, ancak sürücü Push-to-Pass fonksiyonunu 10 saniye boyunca kullanarak ekstra 174 hp (130 kW) daha elde edebiliyor. Turbo modelinin menzili ise 623 km olarak açıklandı. Her iki versiyonda da arka aks yönlendirme opsiyonel sunuluyor; Turbo versiyonda ayrıca karbon seramik frenler ve Porsche’nin her köşeyi ayrı ayrı kontrol edebilen Active Ride sistemi tercih edilebiliyor.
Tasarım açısından Cayenne Electric, içten yanmalı modelin çizgisini korurken bir dizi aerodinamik detay sunuyor. Çerçevesiz kapı camları, burundaki aktif hava kanatçıkları, ayarlanabilir tavan spoyleri ve Turbo modelindeki aktif arka aeroblades yüksek hızlarda menzili artırmaya yardımcı oluyor. Araç, 3.500 kg’a kadar çekme kapasitesi sunuyor. Bagaj hacmi, arka koltuklar yatırıldığında 1.588 litre, normal konumda 781 litre ve ön bagajda ise 90 litre ek alan mevcut.
İç mekanda, merkez konsola doğru kıvrılan OLED bilgi-eğlence ekranı dikkat çekiyor. Standart olarak 14,25 inç dijital gösterge ekranı sunulurken, yolcu tarafına isteğe bağlı 14,9 inçlik ekstra bir ekran eklenebiliyor. Klima ve ses gibi temel kontroller için fiziksel tuşlar korunmuş durumda. Porsche Cayenne Electric’in baz modeli Almanya’da 105.200 euro, Turbo modeli ise 165.500 euro başlangıç fiyatıyla satışa sunuluyor.





















