Ferrari Elettrica yakında geliyor

0
43 Okunma

Ferrari, tarihindeki en köklü değişimi başlatan tamamen elektrikli ilk modeliyle otomotiv dünyasına yeni bir sayfa açıyor. “Elettrica” adıyla duyurulan bu model, mevcut araçların dönüşümü değil, sıfırdan geliştirilen yepyeni bir elektrikli performans platformu üzerine inşa ediliyor. Henüz nihai tasarımı ve kesin çıkış tarihi paylaşılmamış olan araç, geçici ismiyle tanıtılmış olsa da, markanın geleceğine yön verecek bir teknoloji vitrini olma iddiası taşıyor.

Ferrari Elettrica resmen duyuruldu

Elettrica, dört bağımsız elektrik motorundan aldığı güçle 1.000 beygirin üzerinde bir performans sunacak. Araçta 48 voltluk aktif süspansiyon sistemi, dört tekerlekten yönlendirme ve 800 voltluk elektrik mimarisi gibi gelişmiş teknolojiler bir arada kullanılıyor. Ferrari’nin “full active corners” adını verdiği sistem, aracın çekiş, süspansiyon ve direksiyon tepkilerini her saniye 200 kez analiz ederek ayarlayabiliyor. Bu gelişmiş yapı sayesinde Elettrica, gerektiğinde sadece arkadan itişli bir sürüş moduna geçerek geleneksel Ferrari sürüş dinamiklerini yaşatıyor. Virajlarda dış tekerleklerin ekstra tork alması ve yüksek hızlarda arka tekerleklerin içe yönlenmesi gibi özelliklerle hem çeviklik hem de stabilite sağlanıyor.

Ferrari Elettrica, her ne kadar geleneksel anlamda bir süper spor otomobil olarak tanımlanmasa da, sunduğu performans değerleri fazlasıyla iddialı. Araç, 0’dan 100 km/s hıza sadece 2,5 saniyede ulaşabiliyor. Bu performans, 122 kWh kapasiteli lityum-iyon batarya paketiyle sağlanıyor. Yüksek enerji yoğunluğuna (195 Wh/kg) sahip batarya, WLTP standartlarına göre yaklaşık 530 kilometrelik bir menzil sunuyor. 800 voltluk sistem altyapısı sayesinde 350 kW’a kadar hızlı şarj desteği mümkün olurken, bataryanın yüzde 57’sine denk gelen 70 kWh’lik enerji 20 dakika içinde şarj edilebiliyor.

2025 Nobel Fizik Ödülü sahiplerini buldu

Modelin tasarımı ve konumlandırması hakkında net bir açıklama yapılmasa da, tanıtımda gösterilen slaytlardan biri aracın eski GTC4Lusso ile ilişkilendirildiğini ortaya koyuyor. Bu durum, Elettrica’nın dört kapılı, grand tourer tarzında, shooting brake ile kompakt crossover arasında konumlanan bir model olabileceğine işaret ediyor. Böylece Ferrari, SUV modeli Purosangue ile birlikte tarihinde ilk kez aynı anda iki adet dört kapılı araç sunmuş olacak.

Elektrikli geçişin en tartışmalı yönlerinden biri olan “motor sesi” konusunda ise Ferrari, geleneksel çözümlerin ötesine geçen bir strateji izliyor. Markanın mühendisleri, içten yanmalı motorların sesini taklit etmeye çalışmak yerine, elektrik motorlarının doğal titreşimlerini özel algoritmalarla işleyerek sürüş sırasında duygusal bir bağ kurmayı hedefliyor. Bu sayede Elettrica, sadece teknik olarak değil, duygusal olarak da bir Ferrari olma iddiasını sürdürüyor.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz