Hyundai ile Kia, batarya alanında güçlerini birleştirerek otomotiv sektöründe önemli bir adım atmaya hazırlanıyor. Güney Koreli bu iki dev, Çin’in batarya pazarındaki baskısına karşı stratejik bir iş birliği yaparak, ülkenin önde gelen batarya üreticileri LG Energy Solution, Samsung SDI ve SK On ile ortak projeler geliştirecek. Bu birliktelik, Güney Koreli otomobil ve batarya üreticilerinin Çin’e karşı ilk defa ortak hareket etmesi anlamını taşıyor.
Hyundai ile Kia iş birliğine gidiyor
Yapılan anlaşmanın temel hedefi, batarya teknolojilerinin güvenlik ve kalite standartlarını yükseltmek. Hyundai Motor’un Güney Kore’deki Ar-Ge merkezinde hükümet temsilcilerinin de katılımıyla duyurulan bu iş birliği, her şirketin uzmanlık alanlarını birleştirerek yeni projeler ortaya koymasını sağlayacak. Bu ortak çalışmalar; güvenlik patentleri, dijital batarya pasaportları, tasarım, üretim kalitesi ve yangın güvenliği gibi beş ana alana yoğunlaşacak. Hyundai, bu tür gelişmelerin ülkenin rekabet gücünü artıracağına inanıyor.
Daha önce, geçen eylül ayında Hyundai ve Kia’nın maliyeti daha düşük olan lityum demir fosfat (LFP) bataryalar üzerinde çalıştığı biliniyordu. Bu hamle, Çinli batarya devleri CATL ve BYD ile rekabet edebilmek için atılan stratejik bir adım olarak değerlendiriliyor. Gerçekten de veriler, Çin’in batarya pazarında açık ara lider olduğunu gösteriyor. SNE Research’ün rakamlarına göre, yılın ilk yarısında dünya genelinde elektrikli araç batarya satışlarının yüzde 55’inden fazlasını CATL ve BYD gerçekleştirdi. Aynı dönemde ise LG, SK On ve Samsung’un toplam pazar payı yüzde 21,8’den yüzde 16,4’e kadar geriledi.
Meta ile Google büyük bir anlaşma yapıyor
Bu pazar kaybı, Koreli şirketlerin iş birliğini ne denli kritik gördüğünü ortaya koyuyor. LG Energy Solution CEO’su ve Kore Batarya Sanayi İttifakı Başkanı Kim Dong-myung, küresel elektrikli araç pazarını “uluslararası rekabet alanı” olarak tanımlayarak, ülke şirketlerinin bu mücadelede birlikte hareket etmesinin önemini vurguladı.