Influencer reklamlarına düzenleme getirilecek

0
3 Okunma

Ticaret Bakanlığı, sosyal medya ve diğer dijital platformlarda yapılan yanıltıcı reklamların önüne geçmek amacıyla yeni bir yönetmelik taslağı hazırlıyor. Bu taslak, özellikle influencer’lar tarafından yapılan tanıtımlar ve hedefli reklamlar için kuralları önemli ölçüde sıkılaştırıyor. Artık reklam içerikli paylaşımlarda sadece basit etiketler kullanmak yetmeyecek; reklam verenin adı, markası veya ticaret unvanı gibi bilgilerin de açıkça belirtilmesi gerekecek.

Influencer reklamlarına yeni düzenleme

Mevcut uygulamada reklam içeren gönderilere #işbirliği veya #reklam gibi ifadeler eklenmesi yeterliydi. Yeni taslakla birlikte bu kapsam genişliyor ve paylaşımlarda #Reklam, #Sponsor, #İşbirliği, #Ortaklık, #Hediye veya #Davet gibi ifadelerin yanı sıra, reklam veren bilgisi de her paylaşımda görünür olmalı. Birden fazla gönderiye yayılan içeriklerde bu etiketleme ve bilgiler her paylaşımda tekrar edilmeli. Sesli paylaşımlarda ise yayının başında ve reklamdan önce “[reklam veren] hakkında reklam içerir” veya “[reklam veren] ile ücretli iş birliği içerir” gibi ifadeler kullanılacak.

Yeni taslak, teknolojinin reklamcılıkta kullanımına da sınırlamalar getiriyor. Dijital filtrelerin reklamda kullanılması yasaklanırken, yapay zekâyla oluşturulmuş insan benzeri karakterlerin açık ve ayırt edici biçimde belirtilmesi gerekiyor. Özellikle gerçek bir kişinin deepfake teknolojisiyle yaratılmış karakterlerle reklam yapması tamamen yasaklanacak.

E-ticaret kampanyaları da yeni kurallardan nasibini alıyor. “3 al 2 öde” gibi kampanyalarda ürün miktarının sınırlı olması durumunda bu bilgi açıkça belirtilmek zorunda. İndirime konu ürünün, kampanya tarihinden önceki 10 gün içerisindeki en düşük fiyatı esas alınacak ve belirli harcama şartına bağlı indirimlerde en az iki ürün satın alınması gerekecek.

Ayrıca hedefli reklamcılıkta da değişiklikler öngörülüyor. Çocuklara yönelik hedefli reklam uygulamaları yasaklanacak ve hedefli reklam yapılırken tüketicinin onayı alınması zorunlu olacak. Ticaret Bakanlığı’nın hazırladığı taslak, kamuoyunun görüşüne sunulduktan sonra Resmî Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girecek.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz