Popüler sosyal medya platformu Instagram, kullanıcıların kısa videolarını paylaştığı Reels’te reklam dönemi başlatıyor. İlk olarak Hindistan, Almanya, Brezilya ve Avustralya’da test edilecek özellik yakın zamanda tüm ülkelerde tamamen aktif olacak.
Instagram’dan yeni reklam hamlesi
Reels’e gelecek yeni reklam özelliği, Hikayeler’e benzer işlevde olacak. Yayınlanacak reklamlar 30 saniyeye kadar uzayabilecek ve kısa videolarda “Şimdi alışveriş yap” butonu yer alacak. Ayrıca kullanıcılar Hikayeler özelliğinin aksine Reels’te yer alan reklamlara yorum yapabilecek, beğenebilecek, kaydedebilecek ve paylaşabilecek.
Reklam çalışmalarına ağırlık veren şirket, geçtiğimiz ay Facebook Hikâyeler’de yer alacak çıkartma reklamları için yeni bir adım atmıştı. Deneme süreci önümüzdeki hafta başlayacak çıkartma reklamları, sadece belirli firma ve içerik üreticileri tarafından kullanılabilecek. Facebook ise, marka ve içerik oluşturucularının hikayelerine ekleyecekleri çıkartma reklamlarından elde edilen gelirden pay alabilecek.