Sosyal medya devleri arasında rekabet her geçen gün kızışıyor. Şuan zirveyi paylaşan Instagram ve TikTok arasında ciddi bir rekabet var. Bu konuda özelliklerini geliştirmeye devam eden Instagram, yeni girişimi ile neredeyse TikTok olacak. İşte ayrıntılar.
Instagram video paylaşımı sadece Reels olacak.
Popüler sosyal medya platformu TikTok’tan esinlenerek geliştirdiği Reels özelliğini artık tüm platforma yayacak. Son günlerde artan Reels geliştirmelerine ek olarak yeni bir test süreci başladı. İlk önce Reels sürelerini uzatan ve akabinde tam ekran özelliğini kullanıcılara sunan platform; bu kez tüm odağınızı buraya çevirmenizi istiyor. Matt Navarra tarafından ortaya çıkarılan bilgilere göre artık tüm videolar sadece Reels olarak paylaşılabilir. Twitter kullanıcısı bu konu ile ilgili açıklayıcı bir tweet attı. Aşağıdan inceleyebilirsiniz.
Instagram is now making EVERY video a Reel
h/t @ChristinaSBG pic.twitter.com/YLRDhT1nw0
— Matt Navarra (@MattNavarra) June 30, 2022
Ortaya çıkarılan bu bilgiler, Instagram yetkili tarafından yapılan bir açıklama ile destek buldu.
“Instagram’daki video deneyimini basitleştirme ve iyileştirme çabalarımızın bir parçası olarak bu özelliği test ediyoruz.”
Kullanıcılar tarafından sık tercih edilen video paylaşımları herhangi bir düzenleme gerektirmiyor. Fakat Reels için bazı özel ayarlar yapmanız gerekiyor. Özellikleri bakımından içerik üreticilerin daha sık kullandığı Reels; bu yeni gelişme ile birlikte daha da yaygınlaşacak.
Platformdaki videoları tek bir çatı altında toplayacak bu özellik şimdilik belli sayıda kullanıcıda test ediliyor. Henüz küresel olarak aktif edilmeyen özelliğin peşinden bir başka yenilikte geliyor olabilir. Matt Navarra video paylaşımdaki düzenlemelerin yanı sıra fotoğraflarda da tam ekran paylaşımlar üzerinde çalışma yapıldığını öne çıkardı.
Tüm bunları gözünüzde canlandırınca kendinizi hangi uygulamada hissedersiniz? Instagram mı Yoksa TikTok mu? Yorumlarınızı bekliyoruz!