Orkid farkındalık yaratmak amacıyla Türkiye için özel bir reklam filmi yayınladı. Yayınladığı reklam filminde, kadınların yıllarca marketlerden hijyenik ped alırken maruz kaldığı, ped paketinin gazeteye sarılmasını konu aldı. Ancak reklam filmine eleştirel bakanlar ”Türkiye’nin imajını kötülüyor” yorumlarında bulundu.
Bu yıl düzenlenen Golden Drum Festivali’nden “Silver Drum” ödülü alan Orkid reklamı Türkiye’nin gündemine girdi. Yayınlanan reklam filminde Türkiye’de gerçekten de yıllarca daha çok küçük marketlerde yaşanan bir olaya değindi.
Kasaya gelindiğinde alınan ürünün hijyenik ped olduğunu gören kasiyer önceki günlerden kalan gazete kağıtlarını ped paketinin üstüne sarıyor ve siyah içi gözükmeyen bir poşete koyuyordu. Hijyenik ped almanın ayıp ya da utanılacak bir şey olmadığını aktarmaya çalışan Orkid, bu noktada farklı bir reklam stratejisi izlemiş durumda.
Söz konusu durumu eleştirmek için marketlerde kısa süre için gazete kağıdına sarılı orkid hijyenik pedler satan marka, önemli bir detaya da yer verdi.
Orkid’in yıllardır reklamlarında kullandığı adeta sloganlaşan ”Kızlar hijyenik ped alamadıkları için okula gidemiyor” başlığı haber başlığı şeklinde verilerek, pedin sarıldığı gazete kağıdının üstüne basıldı. Aynı sayfa üstündeki diğer haberlerde ise Türkiye’de yaşanan kadın cinayetleri de yer aldı. Bu şekilde eleştirel bir reklam hazırlayan Orkid’in bu hamlesi hem eleştirildi hem de alkışlandı.
Eleştirenlerin başında gazeteci Engin Gedik yer alıyor. Attığı tweet ile reklam filmini yorumlayan Gedik, “Orkid, sırf reklam ödülü almak için Türkiye’nin imajını kötülüyor. Ödül case video’su bile hazır.” diyor.
Orkid Türkiye reklamı hakkında açıklama yaptı
Sputnik Türkiye’de yayınlanan açıklamaya göre, Orkid eleştiri oklarının hedefi haline gelen yeni reklam filmi hakkında açıklamada bulundu. Açıklamada şu ifadeler yer alıyor: “Türkiye’de ve dünyada kadınların yaşadığı damgalanma, ekonomik kısıtlar nedeniyle hijyenik pede erişememe ve toplumsal cinsiyete dayalı şiddet de dahil olmak üzere bazı ciddi sorunlara ışık tutmak amacı” taşıyor diye aktarıldı.
Orkid, sırf reklam ödülü almak için Türkiye’nin imajını kötülüyor. Ödül case video’su bile hazır. https://t.co/l5GtPpNAFT
— Engin Gedik (@egedik) October 25, 2019
Orkid Türkiye reklamı ile Twitter aleminin gündemine girdi. Konuya dair atılan Tweet’leri ise aşağıya bırakıyoruz. Peki siz Orkid’in yeni reklam filmi hakkında ne düşünüyorsunuz? Yorumlarınızı bekliyoruz.
https://twitter.com/arzumuzun/status/1187435528595148801
https://twitter.com/brahimTemo1/status/1187376387956580354
Pedlerin gazete kağıdına sarılmasına ya da saklanmasına, gizli gizli alınmasına Orkid markası yeni reklamı ile güzel bir cevap vermiş…https://t.co/X0LtGWCUfq
— Biliyor Muydunuz (@bilio_muydunuz) October 24, 2019
https://twitter.com/MutercimlerErol/status/1187547004693614593
Pedlerin Türkiye’de ayıp bir şeymiş gibi gazete kağıdına sarılmasına ya da saklanmasına Orkid’den tokat gibi reklam. Türkiye’de kadınlara karşı işlenmiş utanç verici suçların ve olayların haberlerini basıp pedleri bu haberlere sarmışlar. pic.twitter.com/Mc7RAKQUyJ
— Feyza Altun (@feyzaltun) October 23, 2019
Satın alınan hijyenik pedleri utancından gazeteye saran ve sardıranlara “öyle sarılmaz, böyle sarılır” diyen mükemmel Orkid Uncover the Shame reklamı. #orkid #Persembe
— Zehra Erbek ?? (@zehraaerbek) October 24, 2019
https://twitter.com/eminecesiirler/status/1187351927748734976
https://twitter.com/HanzadeKaraca/status/1187502025015201792
https://twitter.com/RosaLMx41/status/1187374554404085761