Apple, geçtiğimiz hafta çıkardığı iOS 14.5 ile getirdiği Uygulama Takibi Şeffaflığı ile Facebook’un kişiselleştirilmiş reklamlarına engel koymuştu. Kullanıcılardan ücretsiz kalabilmek için yardım isteyen Facebook, kullanıcılarından istediği yanıtı alamadı. ABD’deki kullanıcıların sadece %4’ü Facebook’un kişiselleştirilmiş reklamlarına onay verdi.
iOS kullanıcıların Facebook’a cevabı olumsuz oldu
Uygulama takibi şeffaflığı altında başlayan kişisel verilerin korunması adımı, kullanıcıların onayını aldı. Facebook’un bildirim ile istediği izinlere halen cevap hayır oldu. Bu durumda artık Facebook iOS kullanıcılarına kişiselleştirilmiş reklam veremeyecek. Gelirinin neredeyse tamamını reklamlardan elde eden sosyal medya platformu, bu gelişme sonrasında büyük bir kar kaybı yaşayabilir. Bu nedenle Facebook’un olayı yargıya taşıması bekleniyor.
Peki bu özellik Android içinde gelecek mi? Bu sorunun cevabı hayır. Çünkü bahsedilen özellik Facebook tarafından değil iOS yazılımı tarafından sunulan bir özellik. Bu durumda Android kullanıcıları kişiselleştirilmiş reklamları görmeye devam edecek.