ABD merkezli teknoloji girişimi Teradar, otomotiv sensör teknolojilerinde devrim yaratabilecek bir yenilikle gündemde. Şirket, mevcut LiDAR ve radar sistemlerinin en güçlü özelliklerini bir araya getiren, terahertz tabanlı katı hal sensörünü geliştirdi.
LiDAR sensör devri bitiyor mu?
Bu sensör, elektromanyetik spektrumda mikrodalgalar ile kızılötesi ışınlar arasında yer alan terahertz bandını kullanıyor ve radar sensörlerinin olumsuz hava koşullarında çalışabilme yeteneğini, LiDAR sistemlerinin yüksek çözünürlük kapasitesiyle birleştiriyor. Üstelik tüm bu özellikler, hareketli parça içermeyen katı hal bir yapı ile ve nispeten uygun maliyetle sunulabiliyor.
Teradar’ın kurucu ortağı ve CEO’su Matt Carey’nin “Modüler Terahertz Motoru” adını verdiği sensör, özellikle ileri sürücü destek sistemleri (ADAS) ve tam otonom sürüş çözümleri için tasarlanmış durumda. Sensör, farklı otomotiv senaryolarına göre kolayca özelleştirilebiliyor ve fiyatının radar ve LiDAR teknolojileri arasında, birkaç yüz dolar seviyesinde olması bekleniyor. Bu da gelişmiş görüş yeteneğinin daha uygun maliyetle sunulabilmesini sağlıyor.
Şirketin ABD ve Avrupa’daki beş büyük otomobil üreticisiyle sensör doğrulama süreçlerini yürüttüğü ve üç farklı üretim ortaklığı üzerinde çalışmalarını sürdürdüğü bildiriliyor. Teradar, iş birliklerinin tamamlanmasının ardından sensörünü kullanacak ilk sözleşmeyi 2028 model bir araçla imzalamayı planlıyor. Bu gelişmeler, LiDAR sensör devrinin yakın gelecekte Teradar’ın teknolojisiyle dönüşebileceğine işaret ediyor.


















