Oyun dünyasının ikonik yapımları arasında yer alan Max Payne 1&2, Remedy Entertainment tarafından yeniden oyuncularla buluşmaya hazırlanıyor. Max Payne 1&2 Remake projeleri, şirketin son dönemde çıkardığı Alan Wake 2 ile aynı bütçeyle geliştiriliyor. 2025 yılına yaklaşırken oyunseverler, bu yeniden yapımların ne zaman piyasaya sürüleceğini merak ediyor. PC, PlayStation 5 ve Xbox Series X/S platformları için geliştirilen oyunlar, modern teknolojiyle yeniden yapılandırılıyor.
Rockstar ve Remedy Ortaklığı Max Payne Remake ile Geri Dönüyor
Max Payne 1&2 Remake projeleri, oyun dünyasının devleri Remedy Entertainment ve Rockstar Games’in yeniden iş birliği yapmasıyla geliştiriliyor. Orijinal Max Payne serisinin başarısında büyük payı olan bu ortaklık, yeni projede de devam ediyor. Remedy, geliştirme sürecini üstlenirken, Rockstar Games ise yayıncılığı gerçekleştiriyor. Oyunlar, Alan Wake 2 ve Control’de kullanılan Remedy’nin Northlight oyun motoruyla geliştiriliyor. Bu, Max Payne serisinin modern grafikler ve gelişmiş oyun mekanikleriyle geri döneceği anlamına geliyor.
Alan Wake 2 İle Aynı Bütçe
Remedy, Max Payne 1&2 Remake projeleri için Alan Wake 2 ile aynı bütçeyi ayırmış durumda. Finlandiyalı analistlere göre, Alan Wake 2’nin toplam geliştirme bütçesi yaklaşık 70 milyon Euro civarında ve bu bütçenin 20 milyon Euro’su pazarlama için ayrılmıştı. Max Payne 1&2 Remake projeleri de bu seviyede bir bütçeyle geliştiriliyor, bu da projenin büyük bir yatırım olduğunu gösteriyor.
2024 yılı bitmek üzere olmasına rağmen, Max Payne Remake projelerinin piyasaya çıkış tarihi hakkında henüz resmi bir açıklama yapılmadı. Ancak, Remedy’nin yıl boyunca önemli ilerleme kaydettiği ve oyunların gelişim sürecinin planlandığı şekilde ilerlediği biliniyor. Oyunseverler, bu efsanevi serinin modern bir versiyonunu oynamak için sabırsızlanıyor.
Gelecek Projeler
Max Payne Remake projeleri dışında, Remedy Entertainment birçok yeni proje üzerinde de çalışıyor. Şirketin 2024’ün ilk yarısında Control 2 ve dört oyunculu co-op oyunu Condor’un da geliştirme sürecinde ilerleme kaydetmesi bekleniyor. CEO Tero Virtala, stüdyonun çoklu proje modeline geçiş yaptığını ve 400’den fazla çalışanın bu projelerde yer aldığını belirtti. Ayrıca, şirketin geleceğe yönelik büyük planları arasında Alan Wake ve Control serilerini genişletmek yer alıyor.
Remedy’nin Codename Vanguard kod adlı projede yaptığı değişikliklerle birlikte, oyunun adı Codename Kestrel olarak güncellendi. Vanguard’ın geliştirme maliyetlerinin iptali, şirketin kârını olumsuz etkilemiş olsa da, Remedy yeni projeleriyle bu açığı kapatmayı hedefliyor.