Mercedes-Benz’in tamamen elektrikli amiral gemisi EQS, piyasaya çıktığı ilk günden itibaren özellikle tasarımı nedeniyle tartışmaların odağında yer aldı. Lüks segmentin öncüsü olarak kabul edilen S-Class’ın elektrikli versiyonu olan EQS, beklenen yüksek satış rakamlarına ulaşamadı.
Mercedes EQS, önemli bir iddia ile gündemde
Mercedes’in tasarım şefi Gorden Wagener, nadir rastlanan bir özeleştiriyle EQS’in zamanından önce piyasaya sürüldüğünü savundu ve modelin “muhtemelen 10 yıl erken çıktığını” ifade etti. Wagener, verdiği röportajda EQS’in oldukça ilerici bir otomobil olarak tasarlandığını ancak hedef kitlenin beklentilerini tam anlamıyla karşılayamadığını dile getirdi.
Ona göre, bu sınıftaki birçok müşterinin uzun kaput ve prestijli bir duruş arayışında olduğunu ve EQS’in bu noktada tamamen farklı bir çizgide yer aldığını belirtti. Wagener, belki aracın pazarlanma biçiminin yeniden ele alınması gerektiğini ve EQS’in daha çok fütüristik bir CLS veya S-Class Coupé gibi konumlandırılmasının daha uygun olacağını düşündüğünü söyledi.
Bu iOS 26 özelliği, tüm iPhone’larda çalışmıyor!
EQS’in ilk versiyonu, elektrikli araçlara özgü aerodinamik yapısıyla dikkat çekmiş olsa da, bu tasarım yaklaşımı özellikle S-Class kullanıcılarının beklentisi olan klasik zarafet ve görsel prestiji tam anlamıyla yansıtamamıştı. Bu eleştiriler doğrultusunda, 2025 yılında yenilenen modelde bazı tasarım revizyonları gerçekleştirildi. Yeni EQS, özellikle ön ızgarasında daha geleneksel ve S-Class’a yakın bir çizgiyi benimseyerek, Mercedes’in ikonik yıldızını tekrar araç tasarımına dahil etti. Böylece, markanın elektrikli amiral gemisi hem görsel açıdan daha tanıdık hem de prestijli bir duruş kazandı.