Microsoft, taşınabilir PC oyunculuğunun giderek yaygınlaşmasını dikkate alarak Windows 11’i bu alana daha uygun hale getirmek için kapsamlı optimizasyon çalışmalarına hız verdiğini açıkladı. Şirket, işletim sistemi seviyesinde yapılacak düzenlemelerle performans sorunlarını azaltmayı ve el konsollarında daha akıcı bir oyun deneyimi sunmayı hedefliyor.
Auto SR el konsollarına gelecek
Bu doğrultuda Microsoft, ASUS’un ROG Xbox Ally X gibi taşınabilir oyun cihazlarını doğrudan hedefleyen Auto SR adlı yapay zekâ destekli yeni bir görüntü yükseltme teknolojisini 2026 yılının başlarında kullanıma sunmayı planlıyor. Auto SR’nin, özellikle donanım gücü sınırlı olan el konsollarında performansı gözle görülür biçimde artırması bekleniyor.

Windows 11 uzun süredir PC oyunlarında performansı sınırlayan bir unsur olarak eleştiriliyordu. Microsoft ise bu algıyı kırmak için arka plan süreçlerinin daha verimli yönetilmesi, güç tüketimi ve zamanlama optimizasyonları ile grafik altyapısında iyileştirmeler gibi pek çok alanda çalışmalar yürütüyor. Amaç, işletim sisteminin oyun sırasında yarattığı yükü minimuma indirmek.
Bu hamle, Microsoft’un hem ROG Xbox Ally ile taşınabilir PC oyun konsolu pazarına adım atması hem de yeni nesil Xbox’ın PC ile konsol arasında konumlanan hibrit bir cihaz olacağı yönündeki iddialarla birlikte değerlendiriliyor. Bu stratejinin bir parçası olarak Xbox Tam Ekran Deneyimi tüm kullanıcılar için erişilebilir hale getirilirken, Xbox ekosistemi Windows ile daha bütünleşik bir yapıya kavuşuyor.
2026’nın başlarında yayınlanması planlanan Auto SR, doğrudan işletim sistemi katmanında çalışan yapay zekâ tabanlı bir görüntü iyileştirme çözümü olarak öne çıkıyor. NVIDIA’nın DLSS’i ya da AMD’nin FSR’ından farklı olarak, bir son işlem efekti gibi çalışarak görüntü kalitesini yükseltmeyi amaçlıyor.
Bu teknoloji, oyunun daha düşük bir çözünürlükte işlenmesini sağladıktan sonra yapay zekâ yardımıyla görüntüyü daha net ve yüksek çözünürlüklü hale getiriyor. Böylece ROG Xbox Ally X gibi taşınabilir cihazlarda kare hızları artırılırken, mevcut çözümlere kıyasla daha geniş oyun uyumluluğu ve daha tatmin edici bir görsel kalite elde edilmesi hedefleniyor.


















