Netflix, içerik çeşitliliği ve kalitesini arttırma konusunda oldukça kararlı. Bu konu için ABD merkezli yeni bir çalışma başlatan Netflix; içeriklerin kalitesi ile ilgili izleyicilerden yardım alacak.
Netflix izleyicilerden yardım alıyor
Netflix bu yılın başında geçtiğimiz yıllara oranla daha fazla içerik yayınlayacağını duyurmuştu. Bu konudaki istikrarını bozmayan platform; içeriklerin kalitesi konusunda aynı istikrarı yakalayamadı. Birçok kişi artık içeriklerin sayısı artarken kalitesinin düştüğü konusunda hem fikir. Bu konuya el atan Netflix, bir grup izleyici ile artık içeriklerin kalitesi konusunda test yapıyor. Alınan duyumlara göre teste katılan kişiler 6 ay sonra yayınlanacak dizi ve filmler hakkındaki dahi bilgi sahibi. Bu sayede platform içerikleri hakkında önden bilgi sağlamış olacak.
Bu yıl yaptığı değişiklikler ve fiyat politikası sebebi ile ciddi manada abone kaybı yaşayan platform; içerik çeşitliliği ile abonelerini tutmaya çalışıyor. Games gibi özel atılımları ile kendini ön plana çıkarmayı hedefleyen dijital içerik platformunun rakipleri de oldukça hareketli. Piyasa da ki öncülüğünü HBO Max ve Disney+ ile paylaşmak zorunda kalan platformun bu sene Türkiye için de durumu riskli. Yazın HBO Max ve Disney+ ile rekabete başlayacak olan platform, özellikle fiyatlandırma konusunda abonelerini kaybedebilir. Şimdilik dünya genelinde 200 bin kullanıcı kaybeden Netflix; ikinci çeyrekte bu kaybın 2 milyon civarında olmasını bekliyor.