Biliyosunuz artık çeşitli sosyal medya hesaplarını her gün milyonlarca insan ziyaret ediyor. Eğer sosyal medya üzerinde daha aktif olmak ve daha fazla kitleye ulaşmak istiyorsanız sizler için hazırladığımız ”10 adımda Instagram takipçi sayınızı arttırın” videomuz işinize yarayabilir.
İnstagramda oluşturulan işletme hesabının yararlarından biri insanların timeline’ında cüzi miktarlar ödeyerek reklam verebiliyor oluşunuzdur. Reklamı oluştururken ulaşmasını istediğiniz hedef kişi sayısını seçebiliyorsunuz ve gönderinizin bu hedef kitlenin anasayfasında görünmesini sağlıyorsunuz.
Takipçi sayınız 10 bine ulaştıktan sonra, hikayelerinizde link verebiliyorsunuz ve bunun sayesinde takipçilerinizi istediğiniz web sitesine yönlendirerek etkileşiminizi arttırabiliyosunuz.
2- Biyografi bölümünüz ilgi çekici ve yönlendirici olsun
Çoğu marka daha fazlasını yapabilecekken sadece web sitelerinin linkini koyuyorlar. Oluşturduğunuz işletme hesabıyla biyografi bölümünüzde telefon numaranızı ve mail adresinizi göstermeniz insanların size daha kolay ulaşmasını sağlayacaktır. Oluşturduğunuz her yeni içeriğin veya ürünün kampanya linklerini güncellemeyi unutmayın.
3- Görsel yönden etkileyici ve yaratıcı içerikler oluşturmaya özen gösterin
Ortaya koyduğunuz işi direkt olarak paylaşmak insanların ilgisini çekmeyecektir, Instagram özellikle görsel bir uygulama olduğu için insanların ilgisini canlı tutmak ve meraklandırmak için eğlenceli, görsel yönden zengin ve bilgilendirici içerikler üreterek işinizi paylaşmak mantıklı olacaktır.
Bunun için Giflerden, Boomerang ve kısa videolardan destek alıp bunları stickerlar, efektler kullanarak görsel yönden zenginleştirebilirsiniz. Tabiiki her şeyin fazlasının zarar olduğunu da aklınızda bulundurun.
4- Instagram hikayelerinin etkisini azımsamayın
Snapchat mantığıyla oluşturan ve hatta sonrasında Snapchat kullanılırlığını tehlikeye atan Instagramın Story özelliği ile takipçilerinizi yakalayabilirsiniz. Timeline’da yayınlanan story’niz üstlerde kaldıkça insanların sizi görmesi, hatırlaması ve profilinizi ziyaret etmesi daha kolay olacaktır.
Story’nin bir diğer güzel yanı ise paylaşılan içeriklerin çok yüksek kalitede işler olmaması ve insanlara doğalı vermesidir. Ortaya koyacağınız ürünün kamera arkasını ve oluşturulma aşamalarını paylaşarak takipçilerinize bu deneyimi sağlamak etkileşimi arttıracaktır.
5- İçeriklerinizi oluştururken etiketleri kullanın
Sunacağınız ürün veya hizmet için içerik oluşturmak ve bu içerik için spesifik etiketler kullanmak ya da genel etiketlerden yararlanmak başkaları tarafından da bulunmanızı sağlayacaktır.
Ünlü markalara veya kişilere baktığımızda kendileri hakkında oluşturdukları belirli etiketleri gönderilerinde eksik etmediklerini ve her gönderilerine eklediklerini görüyoruz bu da markalaşmanız adına etkili bir yöntem olacaktır.
6- Feedback’lere gereken önemi verin
Kullanıcıların gönderilerin altında veya mesaj yoluyla sordukları sorulara cevap vermeye her zaman özen gösterin. Bu, pozitif bir imaj yaratmanızı sağlayacaktır. Bir takipçinin bile sizi karalaması sosyal medyada çok çabuk yayılan ve imajınızı kötü yönde etkileyen bir şey olabilir.
7- Takipçilerinize özel olduklarını hissettirin
Burda Youtuber’lar üzerinden şöyle bir örnek vermek istiyorum, gözlemlediğim kadarıyla Snapchat kullanan sosyal medya fenomenlerinin bir çoğu videolarını paylaştıklarında şunu söylüyorlardı: ‘‘Videonun linkini Instagram profilime bıraktım, liste dışı olarak yayına açıyorum Snapchat takipçilerime özel. Linke tıklayarak izleyebilirsiniz.’’
Bu çok işe yarayan bir yöntem oldu ki videolarının altında ‘Snapchatten geldim’ diyen insan sayısı azımsanacak kadar değildi. Bu gibi yöntemler takipçilerinizin özel hissetmesine ve sizinle yakınlık kurmasına olanak sağlar.
8- Çekilişler düzenleyin
İnsanlar hediye almayı severler. Siz de şimdiye kadar illaki görmüş ve hatta belki katılmışsınızdır Instagramda düzenlenen çekilişlerden birine.Genel kuralları kişinin sosyal medya hesabını takip etmek ve altına yorum bırakmaktır ki böylece kısa yoldan ve hızlı şekilde sayfa takipçi sayısını arttırabilsin.
9- İşbirlikleri yapın
Başka kurumlar veya kişiler ile işbirlikleri yapmak, onlarında takipçi ve çevrelerinin dikkatini çekmeniz ve sonunda takipçi sayınızın artmasını sağlar. Tekrar Youtube dan bir örnek vericek olursam; challenge videoları boşuna değildir.Bu videolar eğlenceli olmalarının yanısıra challenge yapan iki kişinin takipçi paylaşmalarını sağlar.
10- İstatiklerinizi kontrol ve analiz edin
Analiz yapmadan ve taktik belirlemeden yapılan bir reklam yoktur.Varsa da ilerleme gösterdiği meçhuldür. Instagramın işletme hesabının içinde de olan istatistikler size gönderinizi kaç kişinin kaydettiğini veya story’nizi kaç kişinin tekrar izlediğini ve bunun gibi bir çok istatistiği gösterebilir. Bunları öğrenerek ilerideki paylaşımlarınız için nasıl bir yol izleyeceğinizi belirleyebilirsiniz.