Otomotivde yapay zeka zora girebilir

0
11 Okunma

Yeni bir araştırma, otomotiv dünyasında yapay zekâya yönelik büyük beklentilerin gerçekte ne kadar sürdürülebilir olduğu sorusunu yeniden gündeme getirdi. Teknoloji araştırma şirketi Gartner’ın yayımladığı rapora göre, sektörde son dönemde hızla artan YZ yatırımları uzun vadede aynı ivmeyle devam etmeyebilir. Pazartesi günü açıklanan bulgular, önümüzdeki yıllarda yalnızca az sayıda üreticinin iddialı yapay zekâ projelerini sürdürmeye yetecek güce sahip olacağını ortaya koyuyor.

Otomotivde yapay zeka balonu mu var?

Gartner’ın 2026’ya yönelik sektörel öngörüleri, bugün yüzde 95’in üzerinde seyreden güçlü yapay zekâ yatırım artışını sürdüren üretici oranının 2029’a gelindiğinde yüzde 5’e kadar gerilemesini bekliyor. Rapora göre bu dramatik düşüş, yalnızca sağlam yazılım temelleri olan, teknoloji liderliğini benimsemiş ve YZ konusunda net bir uzun vadeli stratejiye sahip şirketlerin ayakta kalabileceğini gösteriyor. Bu durumun, sektörde yapay zekâ bazlı rekabeti daha da keskinleştirmesi bekleniyor.

Volkswagen gibi köklü markalar bugüne dek daha çok mühendislik uzmanlıklarıyla öne çıksa da, artık Tesla ve BYD gibi teknoloji merkezli rakiplerle rekabette zorlanıyor. Gartner analisti Pedro Pacheco da Reuters’a yaptığı açıklamada, pek çok geleneksel otomobil üreticisinin çaba gösterdiğini ancak kurum içi engellerin ve eskiye dayalı çalışma alışkanlıklarının ilerlemelerini yavaşlattığını ifade etti.

Pacheco’ya göre başarıya ulaşmanın yolu, şirketlerin dijitalleşmeyi merkeze alması, iç dirençleri ortadan kaldırması ve yazılım liderlerine en üst yönetimle doğrudan temas sağlayacak bir konum kazandırmasından geçiyor. Analist, yazılım konusunda yeterince güçlü olmayan üreticilerin bu dönüşüm sürecinde kaçınılmaz olarak zorluk yaşayacağını da vurguladı.

CEVAP VER

Lütfen yorumunuzu giriniz!
Lütfen isminizi buraya giriniz