Renault, iki yıl önce konsept olarak tanıttığı tamamen elektrikli şehir otomobili Twingo E-Tech’i artık resmi olarak piyasaya sundu. Tasarımında, 1992 yılında çıkan orijinal Twingo’nun karakteristik ve sevimli hatlarını koruyan bu mini otomobil, klasik estetik anlayışıyla elektrikli geleceği bir araya getiriyor. Renault, bu yeni modelle özellikle uygun fiyatlı Çinli elektrikli araçların Avrupa’daki yükselişine karşı rekabetçi bir seçenek sunmayı hedefliyor ve Twingo E-Tech’i 20.000 euro altında bir fiyatla kullanıcıya ulaştırmayı planlıyor.
Renault Twingo E-Tech tanıtıldı
Maliyetleri düşürmek amacıyla araçta 27,5 kWh kapasiteli LFP (lityum demir fosfat) bataryalar tercih edilmiş; bu sayede batarya maliyetlerinde yaklaşık yüzde 20’lik bir azalma sağlandığı belirtiliyor. Araç, WLTP standartlarına göre 263 km menzil sunuyor. Görece küçük batarya kapasitesi, şarj sürelerine de yansıyor; Twingo E-Tech maksimum 50 kW DC hızlı şarj ve 11 kW AC şarj desteği sunuyor. Renault verilerine göre, bataryanın yüzde 10’dan yüzde 80’e şarj edilmesi yalnızca 30 dakika sürerken, AC şarjda yüzde 10’dan yüzde 100’e dolum yaklaşık 2 saat 35 dakika alıyor.

Araç, 80 hp (60 kW) güç ve 175 Nm tork üreten bir elektrik motoruyla performans gösteriyor. Bu motor, Twingo E-Tech’in 0’dan 100 km/s hızlanmasını 12,1 saniyede tamamlamasını sağlarken, azami hızı 130 km/s ile sınırlandırılmış durumda. Yaklaşık 1.200 kg ağırlığındaki otomobilin dış tasarımında orijinal Twingo’nun belirgin yuvarlak farları ve karakteristik çizgileri korunurken, iç mekanda koyu plastik yüzeyler renkli detaylarla hareketlendirilmiş.
İç mekânda dikkat çeken özelliklerden biri de arka koltukların bağımsız olarak 17 cm ileri-geri kaydırılabilmesi; bu sayede hem diz mesafesi artırılabiliyor hem de bagaj hacmi 360 litreden koltuklar yatırıldığında 1.000 litreye kadar genişleyebiliyor. Yeni Twingo E-Tech’in üretimi Slovenya’daki Novo Mesto fabrikasında yapılacak ve ilk teslimatların 2026 başında başlaması planlanıyor.


















