ASICS ve Dassault Systèmes, spor ayakkabı dünyasında devrim yaratacak bir iş birliğine imza attı. Paris’te açılan “ASICS Kişiselleştirme Stüdyosu”, sanal ikiz teknolojisi kullanarak kişiye özel tabanlıklar üreten bir hizmet sunuyor. Bu hizmet, ASICS’in performans ayakkabısı alanındaki uzmanlığı ile Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformu ve sanal ikiz teknolojisinin gücünü birleştiriyor.
Ultra kompakt bir fabrika olarak tasarlanan ASICS Kişiselleştirme Stüdyosu, ayakkabı bileşenlerinin her kullanıcının ihtiyaçlarına göre yerinde ve talep üzerine üretilmesini sağlıyor. Bu süreç, ASICS’in tescilli spor teknolojisi ile Dassault Systèmes’in 3DEXPERIENCE platformunun modüler yapısı sayesinde mümkün hale geliyor.
Peki bu kişiselleştirme nasıl gerçekleşiyor? ASICS, Dassault Systèmes’in teknolojisi ile desteklenen uzmanlığını kullanarak, 3DEXPERIENCE platformunda ayak şekli verilerine dayalı olarak modellenen ve simüle edilen kişiye özel ayakkabı tabanlarını tasarlıyor.
Gelişmiş 3D baskı teknolojisi kullanılarak, mükemmel nefes alabilirlik ve yumuşaklık sağlamak üzere katmanlı ve yüksek esneklikte malzemeden oluşan tabanlıklar oluşturuluyor. En dikkat çekici özellik ise, ayaktaki herhangi bir bölüm için yumuşaklık seviyesinin tam olarak ayarlanabilmesi. Bu özellik, gerilimi azaltarak fiziksel iyileşmeyi desteklerken performansı da artırmaya yardımcı oluyor.
ASICS, bu yeni hizmeti daha geniş bir kitleye sunmadan önce operasyonel testler yapmayı ve kullanıcı memnuniyetini izlemeyi planlıyor. 2025 yılında ASICS Kişiselleştirme Stüdyosu, daha ileri testler için Japonya’ya transfer edilecek. Şirket, gelecekte bu teknolojiyi sadece ayakkabı tabanlarında değil, diğer ayakkabı ürünlerinde de kullanmayı hedefliyor.
ASICS Başkanı ve COO’su Mitsuyuki Tominaga, bu iş birliğinin her müşteriye optimum değer sağlamak ve bireysel ihtiyaçlarına yanıt veren ürünlerle daha sağlıklı ve mutlu bir yaşam sürmelerine yardımcı olmak için sektör lideri iki şirketin ileri teknoloji ve uzmanlığından yararlandığını belirtiyor.
Dassault Systèmes CEO’su Pascal Daloz ise, bu ortaklığın tüketici deneyimine öncelik veren bütünsel bir üretim yaklaşımını sergilediğini ve sanal dünyanın 21. yüzyıl ekonomisini nasıl şekillendirdiğini gösterdiğini vurguluyor. Daloz, sanal ikiz teknolojisinin endüstrinin yalnızca ürünlerin performansını ve deneyimini iyileştirmesine değil, aynı zamanda daha sürdürülebilir iş modelleri oluşturmasına da olanak tanıdığına inanıyor.
2025 yılının ilk çeyreği itibarıyla küresel akıllı saat pazarında dengeler yeniden şekillendi. Apple, sevkiyatlarında yaşanan yüzde 9’luk düşüşe rağmen yüzde 20’lik pazar payıyla liderliğini...
TikTok’un ABD’deki yasaklanma süreci, önemli bir dönüm noktasına gelmiş durumda. Çin merkezli ByteDance, uygulamanın Amerika’daki varlığını koruyabilmek adına yeni bir çözüm geliştirdi. Şirket, yalnızca...
Sony, en yeni amiral gemisi telefonu Xperia 1 VII’nin Japonya’daki satışlarını, yaşanan ciddi teknik sorunlar nedeniyle durdurdu. Cihazın piyasaya sunulmasından kısa bir süre sonra...
Apple, bugüne kadar pek az kişinin görebildiği ürün test laboratuvarını bu yıl ilk kez daha geniş bir kitleye açtı. WWDC 2025 kapsamında düzenlenen özel...
Tesla'nın insansı robot projesi olan Optimus, beklenmedik yapısal ve operasyonel sorunlar nedeniyle önemli bir duraklama sürecine girdi. Şirketin bu yıl içerisinde 5.000 ila 10.000...
Lüks otomobil markası Bentley, 106 yıllık tarihinde beşinci kez logosunu yenileyerek dikkat çekici bir adım attı. “Kanatlı B” olarak bilinen ikonik amblem, 2002’den bu...
Son dönemin en çok konuşulan yerli yapımlarından biri olan Prens dizisi, yeni bir başarıya daha imza attı. Daha önce BluTV’nin orijinal içeriği olarak seyirciyle...
Sony, PlayStation 5 Pro modeli için dikkat çeken bir yeniliği daha hayata geçirmeye hazırlanıyor. AMD’nin yeni nesil yapay zekâ destekli görüntü yükseltme teknolojisi olan...
Meta, Miami’de düzenlenen Conversations konferansında WhatsApp Business Platformu için dikkat çeken yenilikleri duyurdu. Yapılan açıklamalara göre, WhatsApp üzerinden hizmet veren işletmeler, bundan böyle Meta'nın...
Netflix’in dünya çapında büyük ses getiren dizisi Squid Game, 27 Haziran 2025’te yayınlanan üçüncü sezonuyla platform tarihine geçti. Dizi, yayınlandığı ilk üç gün içinde...