Tesla’nın otonom Robotaksi filoları, Austin, Teksas’ta hizmete başladıkları günden bu yana yedi kazaya karıştı ve son dönemde üç yeni kaza daha meydana geldi. Araçlar nispeten az kilometre yapmış olmasına ve her birinde insan denetleyici bulundurulmasına rağmen kazaların devam etmesi, sistemin güvenilirliği konusunda endişe yaratıyor.
Tesla Robotaksi başarısız mı oldu?
Robotaksi hizmeti, sürücüyü yolcu koltuğuna taşıdığı için Tesla, meydana gelen kazaları ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’ne (NHTSA) bildirmek zorunda kalıyor. Servisin başladığı Temmuz ayında üç kaza raporlanmış, bir sonraki ay bir kaza daha kaydedilmişti. Haziran sonundan Kasım başına kadar 400 bin kilometre yol kat edilmiş olmasına rağmen, Tesla’nın kaza oranı, araç içindeki insan denetleyicilere rağmen Waymo’nun kaza oranının yaklaşık iki katı olarak öne çıkıyor.

Eylül ayında bildirilen üç yeni kazanın ayrıntıları net değil; Tesla, kazaların nasıl gerçekleştiği ve sorumluluğun kimde olduğu bilgisini kamuoyuyla paylaşmıyor. Mevcut sınırlı bilgiler, kazalardan birinin geri geri giden bir araca, diğerinin bir bisiklete ve üçüncüsünün ise bilinmeyen bir hayvana çarpma şeklinde gerçekleştiğini gösteriyor.
Doğru bir kıyaslama yapmak güç olsa da, Waymo araçlarında insan denetleyici bulunmuyor ve milyonlarca kilometrelik sürüş deneyimine sahip. Tesla araçlarında ise her zaman bir denetleyici ve acil durdurma düğmesi bulunuyor. Bu durum, insan müdahalesi olmasaydı kazaların daha da artabileceğini düşündürüyor. Ancak düşük kilometre ve denetleyiciye rağmen kazaların devam etmesi, otonom sürüş teknolojisinin güvenilirliği konusunda ciddi soru işaretleri yaratıyor.


















