İçerik üreticiliği, teknolojinin geliştiği ve sosyal medya platformlarının arttığı şu günlerde gerçek bir “meslek” haline geldi. Birçok içerik üreticisi sadece sosyal medya hesaplarından yaptığı paylaşımlar sayesinde gelir elde ediyor. Ticaret Bakanlığı da hızla büyüyen ve adeta bir sektör haline gelen içerik üreticileri için bir eğitim programı başlatıyor. Peki, söz konusu eğitimin detayları neler? Haberin detaylarına hep birlikte göz atalım.
Ticaret Bakanlığı tarafından “Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı” başlıyor
İçerik üreticiliğinin gelir kapısı olmaya başlamasıyla birçok insan sosyal medyaya yönelmeye başladı. Ticaret Bakanlığı da bu alanda bir düzenleme yaparak içerik üreticileri için Sorumlu Sosyal Medya Etkileyicileri Eğitim Programı’nı başlatıyor. İçerik üreticileri, eğitim programıyla takipçilerinin mağdur olmaması için hangi konularda hassas davranmaları gerektiğini öğrenecek.
Eğitim, Hazine ve Maliye Bakanlığı ile Reklam Özdenetim Kurulu iş birliği ile verilecek. Eğitim kapsamına 300 bin üzerinde takipçiye sahip olan içerik üreticileri alınacak. Bir yıl sürecek program, iki ayda bir yüz yüze gerçekleşecek.
Bakanlık, bu eğitim programının sosyal medya reklamcılığında etik standartların sağlanması açısından büyük önem taşıdığını vurguladı. Eğitim programı, içerik üreticilerinin pazarlama iletişiminde yasal ve etik ilkeleri öğrenmelerini ve tüketici haklarını koruyucu adımlar atmalarını sağlayacak bir içeriğe sahip olacak.
Program hedefinde tüketicilerin yanıltılma veya mağdur olma riski en aza indirilmesi yer alıyor. İçerik üreticileri, eğitim sonunda sosyal medya reklamlarında etik kurallar çerçevesinde nasıl hareket etmeleri, vergi mevzuatı ve reklamda kişisel verilen korunması gibi konularda kazanım elde edecek.
YouTube, içerik üreticileri ve izleyiciler arasındaki etkileşimi artıracak
Siz okuyucularımız bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi Yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.