Toyota, elektrikli araç sektöründe oyunun kurallarını değiştirebilecek büyük bir adım atmaya hazırlanıyor. Şirket, tamamen katı hal batarya teknolojisine sahip ilk elektrikli aracını 2027 veya 2028 yılında piyasaya sürmeyi planlıyor. Bu yeni nesil bataryaların, geleneksel sıvı elektrolitli bataryalara kıyasla çok daha uzun menzil, daha kısa şarj süresi ve daha yüksek performans sunması bekleniyor. Toyota’nın hedefi, bu alandaki ilk küresel uygulamayı gerçekleştiren otomotiv markası olmak.
Toyota, katı hal bataryasını piyasaya sürüyor
Katı hal bataryalara geçişte kritik rol oynayan katot malzemelerinin üretimi için Toyota, Sumitomo Metal Mining ile stratejik bir ortaklığa imza attı. Bu iki şirket, 2021’den bu yana katı hal bataryalara özel katot malzemeleri geliştirmek üzere Ar-Ge çalışmaları yürütüyor. Sumitomo’nun geliştirdiği özel toz sentezleme teknolojisi sayesinde, yüksek dayanıklılığa sahip ve seri üretime uygun katot malzemeleri geliştirildiği belirtiliyor. Bu gelişme, büyük ölçekte üretimin önündeki en önemli engellerden birini aşma potansiyeli taşıyor.
Katı hal bataryalar, adından da anlaşılacağı gibi sıvı yerine katı bir elektrolit kullanıyor. Bu yapı, bataryanın daha küçük boyutlarda daha fazla enerji depolamasına, daha güçlü çıkış vermesine ve daha uzun ömürlü olmasına olanak tanıyor. Toyota’ya göre bu avantajlar, elektrikli araçların genel verimliliğini ciddi oranda artıracak ve sürücülere çok daha kullanıcı dostu bir deneyim sunacak.
Netflix Şampiyonlar Ligi maçlarına talip oldu
Şirketin bu yöndeki yatırımları yalnızca Sumitomo ile sınırlı değil. Geçtiğimiz aylarda Japonya’da üretim iznini alan Toyota, katı hal batarya geliştirme sürecinde Idemitsu Kosan gibi diğer büyük sanayi ortaklarıyla da iş birliği yapıyor. Idemitsu, bu yılın başında tamamen katı hal bataryaları için lityum sülfür üretmeye yönelik dev bir tesis kurma planlarını duyurmuştu. Tesisin, yıllık 1.000 metrik ton kapasiteyle 2027 itibarıyla faaliyete geçmesi bekleniyor.
Her ne kadar Toyota bu alanda ilk olmayı hedeflese de, küresel arenada rekabet oldukça çetin. Çin merkezli dev üreticiler CATL ve BYD de benzer batarya teknolojilerini piyasaya sürmek için benzer zaman dilimlerini işaret ediyor. Ancak Toyota’nın mevcut ortaklıkları ve teknolojiye yaptığı uzun vadeli yatırımlar, markayı bu rekabette öne taşıyabilecek en güçlü unsurlar olarak öne çıkıyor.