Uluslararası marka değerlendirme kuruluşu olan Brand Finance, 2020 yılı için “Türkiye’nin En Değerli Markaları-Turkey 100” araştırması yaptı. Bu kapsamda yer alan en değerli şirketlerin bir kısmı da teknoloji odaklı şirketler oldu. Türkiye’nin en değerli markaları arasında hangileri var?
Türkiye’nin en değerli markaları hangisi?
2020 yılında Türkiye’nin en değerli markaları araştırma sonucunda belli oldu. Brand Finance’ın gerçekleştirdiği araştırma ile ortaya çıkan sonuçlar açıklanırken, listede bankalar ve teknoloji şirketleri öne çıktı. Bunun yanında bir de en değerli 100 marka arasına 8 yeni Türkiye merkezli şirket dahil oldu. Türkiye’nin en değerli 20 markası arasında, 20. sırada Denizbank yer alıyor. Geçen yıl 15’inci sırada olan bankanın marka değeri de yüzde 6,5 arttı.
19. sırada onu bir başka banka olan Halkbank takip ediyor. Sırasıyla, Anadolu Efes(18.), Vakıfbank(17.), Vestel(16.), Ülker(15.), Opet(14.), Bim(13.), BSH(12.), LC Waikiki(11.), Ford Otosan(10.), Yapı Kredi(9.), Türkiye İş Bankası(8.), Akbank(7.), Türk Telekom(6.), Arçelik(5.), Turkcell(4.), Garanti BBVA(3.), Ziraat Bankası(2.), Türk Hava Yolları(1.).
Markalara baktığımızda bu listede en çok bankaların yer aldığını görüyoruz. Vestel 16’ıncı olarak girdiği listede geçen yıl 20’nci sırada yer alıyordu. 2019 yılındaki marka değerinin 265 olduğu görülürken, 2020 yılına gelindiğinde bu rakam 493 oluyor ve marka değerindeki toplam değişim yüzde 86 oluyor.
Yine BSH de 12’nci sırada yerini alıyor. Geçen yıl 11’inci sırada olan marka, bu yıl 12. sıraya düşmüş. Geçen yılki marka değeri 441 olan BSH’nin 2020 yılındaki marka değeri 603 oldu. Marka değeri değişimi ise yüzde 36,7 oldu.
Ford Otosan ise geçen yılki sıralamasını koruyor. 2020 yılında marka değeri 875 olan Ford Otosan’ın, marka değeri değişimi yüzde 91,2 olarak kayıtlara geçiyor. Türk Telekom ise karşımıza 6’ıncı sıradan çıkıyor. Geçen yıl bu sıralamada 4’üncü olan şirketin marka değeri düşmüş. Geçen yıl 1.185 olan marka değeri, bu yıl 1087 olmuş. Marka değeri değişimi ise -8,2 olmuş.
Türk Telekom‘un hemen önünde 5’inci sırada yer alan Arçelik ise geçen yıla oranla sıralamasını yükselten şirketlerden. 2020 yılında marka değerine bakıldığında 1.273 olduğunu görüyoruz. Turkcell ise Türkiye’nin en değerli telekomünikasyon markası oluyor. Geçen yıl 5’inci sırada yer alan Turkcell bu yıl 4’üncü sıraya yükselmiş. Marka değeri ise 1.361 ile yüzde 15,2 artmış.
Birinci sırada ise yıllardır liderliği kaptırmayan Türk Hava Yolları alıyor. Marka değeri geçen yıl 1.735 olan THY’nin, 2020 yılındaki değeri 1.975 oluyor. Marka değerindeki değişime baktığımızda ise karşımıza yüzde 13,8’lik artış çıkıyor.
Elektrikli scooter endüstrisi Türkiye’de popüler olmadan bitiyor mu?