OpenAI, Hindistan pazarına özel olarak hazırladığı yeni abonelik planı ChatGPT Go’yu duyurdu. Bu, şirketin şimdiye kadar sunduğu en uygun fiyatlı seçeneklerden biri olup, yalnızca Hindistan’da geçerli olacak. ChatGPT Go, aylık 399 rupi (yaklaşık 4,57 dolar) gibi düşük bir fiyata sunuluyor ve bu adım, OpenAI’nın Hindistan’daki geniş kullanıcı kitlesine hitap etme amacını taşıyor.
ChatGPT Go karşımıza çıkıyor
Hindistan, kişi başına düşen gelir seviyesinin düşük olması nedeniyle, küresel şirketlerin pazara özel daha uygun fiyatlı ürün ve hizmetler sunduğu bir ülke olarak dikkat çekiyor. Bu nedenle, OpenAI gibi büyük şirketler Hindistan pazarında güçlü bir yer edinmek için bu tür stratejik hamleler yapıyor. Ülkede yaklaşık bir milyar internet kullanıcısı olduğu göz önüne alındığında, bu geniş kitleye ulaşmak oldukça önemli. ChatGPT Go, bu hedef doğrultusunda, Hindistanlı kullanıcılara uygun fiyatla gelişmiş yapay zeka özelliklerine erişim sağlamayı amaçlıyor.
ChatGPT Go aboneleri, ücretsiz sürüme göre 10 kat daha fazla mesaj gönderebilecek ve görsel oluşturma imkanı da elde edecek. Bunun yanı sıra, uygulamanın yanıt süreleri ve hafızası daha hızlı ve verimli çalışacak. Yani, kullanıcılar daha kaliteli bir deneyim sunan ChatGPT özelliklerine, oldukça düşük bir ücretle sahip olabilecekler.
Şu an için ChatGPT Go yalnızca Hindistan’da geçerli, ancak OpenAI, bu planın gelecekte diğer ülkeler ve bölgelerde de kullanıma sunulabileceğini belirtiyor. Bu hamleyle Microsoft destekli OpenAI, Hindistanlı kullanıcıların gelişmiş ChatGPT hizmetlerine daha uygun fiyatlarla ulaşmasını sağlamayı hedefliyor.
Hindistan’daki mevcut diğer abonelik planları arasında ise, ChatGPT Pro en üst seviye seçenek olarak 19.900 rupi (yaklaşık 228 dolar) ile satılırken, orta seviye ChatGPT Plus ise aylık 1.999 rupi (yaklaşık 23 dolar) fiyatla sunuluyor. Bu yeni, bütçe dostu seçenekle birlikte OpenAI, Hindistan pazarındaki etkisini daha da güçlendirmeyi amaçlıyor.