Dünyanın lider teknoloji markalarından biri olmak konusunda iddialı olan L’Oréal, artırılmış gerçeklik (AR) ve yapay zeka (AI) destekli Modiface oluşumunu geliştirmeye devam ediyor. Ünlü kozmetik markası bu kez de oluşumu için yeni bir araç geliştirdi. Bu araç L’Oréal kanatları altındaki Vichy tarafından kullanılacak. Vichy krem önermeden önce müşterisini tanımak istiyor.
Yeni yapay zeka destekli SkinConsult’a tüm cilt tiplerinin doğru değerlendirilmesi adına 6 bin fotoğraf eklendi. Skin Aging Atlases veritabanından alınan fotoğraflar sayesinde Asya, Kafkas ve Afrika etnik kökenlerine ağırlık verildi.
L’Oréal’in alt markası olan Vichy için geliştirilen SkinConsult üç adımda müşterileri için özel bir çözüm bulmayı amaçlıyor. Bunun için müşterilerin markanın web sitesine kendi selfie’lerini yüklemesi yeterli. Daha sonrasında Vichy krem ya da başka cilt ürünleri için müşterisini yönlendiriyor. Cilt tipi öğrenilen müşteriye kişisel bir çözüm sunuluyor.
L’Oréal’in dijital bölümü yöneticisi Lubomira Rochet, “Modiface’i satın alarak, L’Oréal’in dijital dönüşümünün ikinci aşamasına başlamış olduk. Ses, AR ve AI gibi teknolojilerle güzellik deneyimini yeniden keşfetmeye odaklandık” dedi.
Vichy SkinConsult, ilk kez Ocak 2019’da Kanadalı kullanıcıların beğenisine sunuldu. Ancak yılın sonunda tüm dünyaya yayılacak.
Günümüzde birçok güzellik markası müşterileri için kişiselleştirilmiş bir hizmet sunabilmek adına cilt tanımlama araçları kullanıyor. True North, Estée Lauder, Olay, Allure, YouCam Makeup, Giaran ve Revieve bunlardan bazıları.