Elon Musk, Twitter’ı satın aldıktan sonra hem şirkette hem de platformda birçok yenilik yaptı. Bu yenilikler arasında isim değişikliği, arayüz tasarımı ve içerik kontrolleri bulunuyor. Yapılan yenilikler hem kullanıcıları hem de reklamverenleri etkiledi. Yapılan bir araştırmada, reklamverenlerin X’i artık güvenli bulmadığı ve bu nedenle de artık birlikte çalışmak istemediği ortaya çıktı. Elon Musk ise Twitter’ı satın alıp X’e dönüştürdükten sonraki ilk şeffaflık raporunu yayınladı. Peki, X kurallarını nasıl uyguluyor? Haberin detaylarına hep birlikte göz atalım.
X reklamverenleri için ilk şeffaflık raporu yayınladı
Elon Musk’ın X için uyguladıkları, kullanıcıların ve reklamverenlerin platformdan uzaklaşmasına neden oldu. Bunun üzerine X yönetimi, Elon Musk‘ın Twitter’ı satın almasından sonra ilk şeffaflık raporunu yayınladı. Yayınlanan raporda 2024 yılının ilk yarısındaki içerik kaldırma ve hesap askıya alma işlemleri ayrıntılı olarak açıklandı.
Açıklanan veriler, askıya alma işlemlerinin şirketin son veri paylaşımından bu yana üç kattan fazla arttığını gösteriyor. Fakat X için 2023 yılında rapor yayınlanmadığını hatırlatmak gerekiyor.
X tarafından açıklanan ilk şeffaflık raporuna göre 2024 yılının ilk yarısında yaklaşık 5,3 milyon hesap askıya alındı. Buna ek olarak bir de X kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle de 10,6 milyondan fazla gönderi kaldırıldı veya etiketlenildi. Yine X kurallarını ihlal ettiği gerekçesiyle de 4,9 milyon gönderi hakkında işlem yapıldı. Bu gönderilerin 2,6 milyonu taciz 2,2 milyonu ise şiddet içerikli görüntülerden oluşuyordu.
Veriler, X içeriği hakkında kesin bir bilgi vermese de şirketin kurallarına karşı işlem yaptığına dair kanıtları ortaya koyuyor. Bu da platformu reklamverenlere ve kullanıcılarına karşı çok daha güvenli bir yer haline getiriyor. Hatta X, paylaştığı bu şeffaflık raporunda kuralları ihlal eden içeriklerin paylaşılan tüm gönderilerin sadece yüzde 1’i olduğunu belirtiyor.
X, daha önce nisan ayında bir rapor yayınlamıştı. Bu raporda içerik kaldırma işlemleriyle ilgili bazı istatistikler paylaşıldı fakat hükümetlerin bilgi veya gönderi kaldırma talepleri hakkında neredeyse hiçbir ayrıntı sunulmamıştı.
Yeni raporda bu konuyla ilgili de bilgi verildi. X’in toplamda 18.737 adet bilgi talebi aldığı açıklandı. Taleplerin çoğunluğunun AB içinden geldiği ve bildirilen açıklama oranının %53 olduğu belirtiliyor.
X ayrıca hükümetlerden platformundan içerik kaldırma talebi olarak 72.703 adet talep aldı. Şirket, bunların sadece %70’inden fazlası için harekete geçtiğini belirtiyor. Bu taleplerin büyük çoğunluğu Japonya’dan (46.648) geliyor ikinci sırada ise Türkiye (9.364) yer alıyor.
X kullanıcıları tepkili: Engellenen hesaplar, engellendikleri hesabın tweetlerini görebilecek!
Siz okuyucularımız bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Düşüncelerinizi Yorumlar kısmında belirtebilirsiniz.