Microsoft, oyun konsolu pazarındaki fiyat artışlarını dengelemek için önemli bir adım atıyor. Şirket, Xbox üretimini Çin’den kademeli olarak uzaklaştırıp Vietnam’a kaydırarak maliyetleri kontrol altında tutmayı hedefliyor. Küresel ticaret gerginlikleri ve yükselen bileşen fiyatları nedeniyle zorlanan teknoloji devleri gibi Microsoft da üretim risklerini dağıtmak için yeni bir strateji benimsiyor.
Xbox fiyat artışını önleyecek
Reuters’ın eriştiği resmi belgelere göre, Microsoft’un üretim ortağı Foxconn’un yan kuruluşu Fushan Technology, Vietnam’daki tesislerinde yıllık 4,8 milyon adet Xbox üretimi için yetki talebinde bulundu. Bu dev kapasitenin yalnızca konsolları değil, kontrolcü ve kulaklık gibi aksesuarları da kapsayacağı belirtiliyor. Şirket böylece milyonlarca birimi Çin dışına taşıyarak daha dengeli ve güvenli bir üretim zinciri kurmayı amaçlıyor.

Raporda dikkat çeken bir diğer unsur ise Çinli üretici Luxshare-ICT’nin 2026 itibarıyla Vietnam’da yıllık 4,5 milyon oyun konsolu üretme planı. Bu kapasitenin hangi marka için ayrıldığı henüz kesinleşmedi ancak Sony veya Nintendo’nun da benzer bir yönelim içinde olduğu ihtimali öne çıkıyor. Konsol devlerinin Asya içindeki üretim haritasını yeniden şekillendirmesi, artan maliyetler karşısında kaçınılmaz görünüyor.
Donanım maliyetlerini yukarı çeken en önemli etkenlerden biri ise yapay zeka veri merkezlerinin RAM gibi kritik parçalara olan yoğun talebi. Bu durum, üretim maliyetlerini artırırken, Çin’deki ticaret baskıları da eklenince konsol üreticileri için yeni alternatifler zorunlu hale geliyor. Microsoft, üretimi Vietnam’a kaydırarak Xbox’ın en büyük avantajlarından biri olan erişilebilir fiyat politikasını sürdürmeyi ve PC karşısında rekabet gücünü korumayı amaçlıyor.
Siz Microsoft’un bu üretim stratejisi ve fiyat politikasını nasıl değerlendiriyorsunuz? Görüşlerinizi aşağıdaki yorumlarda paylaşabilirsiniz.


















